Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under januari 2010

Av lemon - 31 januari 2010 18:12

Hmm... Putte är som sagt iväg till Örebro o köper ett nytt hus till Thelma/Charlie. På vägen hem stannade han till i Hallsberg o köpte.... en ormunge! Japp! Och då tycker jag naturligtvis att ormarna ska heta Thelma o Louise alternativt Dharma o Greg och föreslog detta för maken. Fick svaret "Den ena ska heta Charlie, vad du döper den andra till skiter jag fullkomligt i"! Jahapp... Så det får helt enkelt bli Charlie o Thelma! Så, problemet löst! Fast han tyckte att de skulle heta Charlie o Chaplin... Ska smaka lite på det innan jag bestämmer mig! Från att ha äga Ingen orm till att äga två stycken... Dock gör det absolut ingenting, jag har alltid velat ha en orm men har lite ont av att mata dem men man vänjer sig väl vid det oxå, antar jag! =)


Tror jag ska skjuta upp samhällsprovet en vecka. Har inte haft tid att plugga så jag känner inte alls att det är läge att göra ett prov på tisdag. Känns bättre att fokusera på engelska i veckan o ta samhällen nästa helg. Planering är banne mig A o O. Har ingen lust att plugga idag. Skulle vilja slänga mig i soffan o glo på en bra film under ett varmt mysigt täcke! Men idag MÅSTE jag göra psykologiprovet. Eftersom jag läser det på distans måste jag göra ett varje vecka för att bevisa närvaro. Önskar att jag inte läste på distans. Man lär sig mycket lättare med en lärare. Men men, bara att plugga på!


CYA!

Av lemon - 31 januari 2010 16:12

  Ser du inget annat än ett manligt ansikte så testa att kolla på längre avstånd!



Slampan... Vad ser du egentligen?

 

Av lemon - 31 januari 2010 08:25

Igår hade ju Liam 3,8 ketoner när han vaknade. Riktigt högt!!! Idag var det ännu högre... 4,0. Lite smått panik får man innan man lyckas trycka i ungen lite insulin. För omväxlingsskull gav vi honom med pennan, något han är en stark motståndare till! Men på det sättet vat man ju att han får i sig insulinet. Jag hatar detta!!! Måste ringa diabetesteamet imorgon för att fråga om långtidverkande som han kan ha på natten, precis som jag blivit tipsad om här på bloggen.


Robinson igår då, rätt person vann visserligen, men va sur jag blev när jag upptäckte att jag missat två avsnitt som de av någon märklig anledning hade sänt mitt i veckan. Ett i onsdags o ett i torsdags. Dåligt, tycker jag!


Vad ska man hitta på idag då???  Förslag någon? Det är för kallt för att gå utanför dörren och härinne finns inte mycket att göra... =(


Verkar som att vi enats om ormnamn. Den får ha två namn helt enkelt. Jag kallar henne Thelma o Putte kallar honom Charlie.  =)


 

Av lemon - 30 januari 2010 23:15

För måånga år sedan såg jag filmen Spiraltrappan. Det var inget jag kände för att göra när mamma tipsade om den, jag menar, vilken 25åring känner för att sätta sig o kolla på en svartvit film från 1946...??? Men hur som helst blev det så och jag tyckte den var asbra, superduperläskig. Och sedan dess har jag försökt få tag på den.


Nu har jag fått tag i den och det måste väl ha med de egna förväntningarna att göra när jag nu tyckte att den var VÄRDELÖS, totalt kass! Så himla besviken. Vid första tillfället jag såg den hade jag INGA förväntningar överhuvudtaget och just därför tror jag att jag tyckte den var bra och nu måste det varit tvärtom; höga förväntningar - kass film! Andra teorier någon?


Nu ska jag gå o knyta mig - ensam. Hoppas maken vinner lite pengar ikväll och att han kör försiktigt o kommer hem hel!


CYA!

Av lemon - 30 januari 2010 17:37

Lite märklig rubrik kanske men ni förstår snart.


Imorse hade Liam ryckt av sig pumpen igen. Bs drygt 20 o ketoner 3,8. Återigen; Man ska åka in vid ketoner över 3,5 men jag vet ju vad som ska göras o därför vill jag prova själv först. En timme senare var ketonerna nere på 1,1. Mycket bättre!


Men som jag oxå nämnt tidigare; Gossarna river hela huset när de är tillsammans så därför bestämde vi oss för att hälsa på Mini idag (deras stödmamma). Hon var hos sin karl, Flammo, så vi åkte dit o tog en kopp kaffe. Jag älskar ormar, tycker att det är jättefina djur, och hos Flammo bodde det en liten majsorm. En underbar liten orm. Tyvärr var det ingen som brydde sig om den. Ägaren bodde inte där osv så jag o Putte erbjöd oss att adoptera den... Nja, Flammo sökte upp ägaren o frågade om hon ville ge bort den... Och så blev det!! Så nu är vi ormägare! Lite oense om namnet dock. Putte vill att han heter Charlie, jag vill att hon heter Thelma! Vi vet ju inte om det  är en han el hon.


 


Visst är han/hon fin?


Nu har Putte åkt iväg för att spela poker. Skönt att vara själv hemma o säkerligen skönt för Putte att komma hemmifrån lite på egenhand! Det är honom väl förunnat!


En bild till bifogas. Igår vad det ju min tatuering jag visade, här kommer Puttes!

Känns bra att vara så säkra på varann att vi tom tatuerat in varandras namn! =) Han är mitt allt, min tvillingsjäl!

 

Av lemon - 29 januari 2010 21:31

Japp, Putte åker o lämnar tjejerna sen. Jag trodde de skulle till Götene vilket jag oxå sa till Putte men nu fick vi veta att det var till Lidköping de skulle. Putte blev inte jättemunter av det beskedet. Knappast kul o ge sig ut o åka 6 - 6½ mil vid denna tiden på dygnet. Men men, medan han åker iväg ska jag plugga lite så blir det lite nytta med det hela i a f.


Dessutom blir jag gräsänka imorgon kväll oxå. Putte ska till en kollega o spela poker. Tydligen inget han känner för just nu men jag sa att det blir kul bara han kommer dit o troligtvis har jag rätt. Annars är det väl bara o komma hem igen. Dock finns risken att det är skräckis på tv'n här. Något Putte INTE är förtjust i men både jag o Sara älskar. =) För flera år sedan kollade jag på en film som heter Spiraltrappan, fr 1946. Mamma sa till mig o kolla på den o det gjorde jag, i min ensamhet... Jag är sällan rädd när jag kollar på skräckisar men den var banne mig otäck. Den och Besatt (The exorcism of Emily Rose) ser jag helst inte ensam. Har försökt få tag i Spiraltrappan i flera år men det har varit lönlöst men nu har Putte fixat den åt mig och det passar ju jättebra att kolla på den imorgon.


 


CYA!

Av lemon - 29 januari 2010 18:57


Är impad över hur de kan få det att se så verkligt ut...



Av lemon - 29 januari 2010 18:23

Hampus o Liam tillsammans är horribla. Har sagt det tidigare men nu kommer det igen. De slåss, hoppar på varann, knuffas, retas, skriker o gnäller. Kan ge vem som helst huvudvärk... Och var för sig är de änglar båda två. Märkligt att ett syskon kan ha den efeekten. Men, men been there, dont that! Har ju oxå en bror och trots att det skiljer 10 år mellan oss så var vi oxå ganska duktiga på att bråka.


 


För en halvtimme sedan byggde vi pyramid i soffan. Gissa vem som var underst... Japp, jag! Och Putte på mig, Hampus på pappa, Liam på Hampus. Hade lite andnöd där underst i högen men det var ganska kul! =)


Idag ska Sara o Louise till parken så mitt under myskvällen blir det till att ut o köra en sväng. Suck... Har frågat Putte om han har lust men är osäker på om jag fått svar ännu, hoppas! Slipper i alla fall att hämta i natt, det gör Louises föräldrar. Skönt!


Nu ska jag slänga på gossarna en pyjamas innan Liam drar av sig slangen igen och sen är det inte länge kvar innan klockan slår läggdags för små skruttungar!


CYA!

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards