Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under februari 2010

Av lemon - 28 februari 2010 22:37

av läxor, inlämningsuppgifter och redovisningar.


Har just gjort färdigt psykologin och sitter nu o funderar på om jag ska gå o lägga mig medan klockan fortfarande är ganska ung eller om jag ska fortsätta plugga. Har ju samhällsprovet att kika på... =(


Det får nog bli sängen för ovanlighetens skull. Är jättetrött, hur nu det är möjligt...? Idag tog vi en tuppalur hela familjen. Ingen normal tuppalur utan en på 3 timmar. Väldigt skönt! När vi vaknade kl 15.45 ringde jag ut till Sara o väckte henne... Sovit HELA dagen. Det är skönt att vara tonåring minsann! =)


Så, en rotborste i truten, en nattacigg, en koll på Liam o sedan ska jag leta upp John Blund.


Natti natti! CYA!

Av lemon - 28 februari 2010 10:12


Av lemon - 28 februari 2010 10:03

Jag är en diggare av gatukonst och här får man se hur de gör....

Av lemon - 28 februari 2010 09:31

Detta trodde jag inte var någon musik för mig men jag blev helt tagen och Putte oxå. Vi satte o beställde deras skiva direkt!

Av lemon - 28 februari 2010 09:02

Kollade på "Orphan" igår (hittade ju inte studie-filmen igår" och den var riktigt bra. En film då man sitter på helspänn mest hela tiden.


Filmen följde ett klassiskt skräckfilms-tema tills den sista kvarten. Jag nämnde "the secret" bara ett par minuter innan man fick veta det. Den sista kvarten gjorde i a f att filmen får riktigt bra betyg från mig. En film som rekommenderas för de som gillar skräck!


Idag är jag väldigt, väldigt trött och tänker ta mig en tuppalur med Liam på dagen. Något av det bästa som finns. =) Är tvungen att vila för att orka med att använda hjärncellerna ikväll då det är dags att redovisa. Ser fram emot att sätta mig ner med uppgiften för att analycera.


Mer då...? Snön har rasat ner från gäststuge-taket och begravt vår lilla gång så Putte ska nog ut o skotta sedan. Inte mycket snö ligger kvar på altantaket heller nu. Skönt, för det sviktade massor och vi har varit lite oroliga för att det skulle rasa. Inte hade jag blivit förvånad... =(


Fick tips igår om en infusions-knapp som kanske skulle fungera på Liam då han allt som oftast rev av sig slangen... MEN, lite lycklig för detta, han har slutat att dra bort den. Ibland har han dock rivit på den så att den bara hänger kvar i ett hörn vilket betyder att jag måste ta bort resten... Och då blir han hysterisk! "NEJ, inte ta bort den", säger han. Han har fattat!!! =)))

Av lemon - 27 februari 2010 22:27

Hade vridit huvudet av den där läkaren vill jag bara meddela... Läs artikeln, klicka på bilden!



 

Av lemon - 27 februari 2010 20:59

och vi har grillat hjärncellerna. Behövde låna honom för att diskutera redovisningsuppgiften i psykologi imorgon. Tog kanske en timme att diskutera igenom och lär ta ett antal timmar att skriva ner imorgon. Men så kul! =) Har redan försökt boka honom nästa helg oxå inför nästa uppgift...


Lite senare ikväll blir det skräckfilm med Sara, Orphan, ska tydligen vara väldigt bra om man tror kritiken den fått på nätet. Är ju riktiga skräckfilmsfanatiker, både jag o Sara. Putte däremot får väl förpassa sig till ett annat rum under tiden. =) Lär vara mer död än levande imorgon men tänker ta mig en tuppalur på dagen med Liam.


Nu, lite samhäll!


CYA!

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards