Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under mars 2010

Av lemon - 31 mars 2010 22:41

 Påsklov nu och jag skulle plugga massor. Idag har Hampus varit hemma från dagis och nu har jag blivit sjuk. Mår pissdåligt och det finns inte en chans att jag orkar plugga. =( Halsen ont, snorig, tung i huvudet, feber osv. Jag får ankstjärts-pussar av Putte!!! Såna där torra med hopsnörd mun! Haha, han tror att han ska kunna undgå smitta då. Han e rolig, min man! Sara är också sjuk, samma som jag verkar det som. Åtminstone låter vi ungefär likadant när vi pratar...


Längtar till helgen 1a maj. Madde o hennes Jepser kommer hit på fredagen. Då ska han få gadda oss, sedan ska vi försöka fixa tre- fyra stycken som vill gadda sig på lärdagen o på kvällen sticker jag, Madde o Tina till Kronan i Vara på klassträff. Ska bli skoj! Sara ska få tatuera sig den helgen om hon vill. Det vet hon inte om ännu så hon lär nog bli glad när hon läser detta! =) Putte pratade med hennes pappa om det i höstas och han gav sitt godkännande så jag hoppas att det gäller ännu.


Nu, CSI!


CYA!!

Av lemon - 31 mars 2010 07:29

Hampus hostar så han spyr av allt slem som kommer upp. Så j*a synd om honom och så himla äckligt! Jag som har värsta spyfobin tycker det blir ännu värre när det bara är slem han spyr upp. BLÄ!


Idag börjar jag med LCHF-kost igen. Får väl se hur länge jag klarar denna gången... Nu står det i alla fall bacon, ägg o fet grekisk yougurt på menyn o det ska bli så gott, jag är jättehungrig!


Ska räkna matte idag också inför provet på tisdag. Känns skönt att inte ha någon redovisningsuppgift i psykologin kvar. Halva terminen har gått och jag ska snart söka in till högskolan. Bara hålla tummarna sedan!


CYA!

Av lemon - 30 mars 2010 18:52

Idag tog jag båda huliganerna o åkte till Tina o drack kaffe. Mycket trevligt o tjöta bort en stund o dessutom nyttigt för gossarna att få komma ut lite. Putte har jobbat i natt så han blev hemma - snarkandes. Väl hemma vankades det lunch o sen bytte jag o Puttis plats, jag gick o la mig o botade migränen. Värsta sjukdomen som finns tror jag. Visserligen ganska lättbotad för min del, en migräntablett o en sovstund så brukar det vara borta, men medan det pågår är det fruktansvärt!


Ikväll blir det tacos o en bra film till det - New Moon. Kan inte bli bättre! Ska passa på o mysa lite med min man, bara krypa ihop med honom i soffan. Åhh, längtar till huliganerna sover... Får man säga så? Japp, det måste man få!!


Idag fick jag omdömet på senaste (och sista) psykologi uppgiften:


Du har använt dig av de socialpsykologiska begreppen på ett lysande sätt, du har satt in dem i ett sammanhang som är välskrivet och med hög kvalité.

Du har också diskuterat frågan och reflekterat ingående, skrivit många och viktiga förslag på möjligheter till integrering.

Omdöme MVG


Är mäkta stolt! =)

Av lemon - 29 mars 2010 23:06

Jag har bestämt mig för att ta bort lösenordet igen o öppna bloggen. Hoppas bara på att bli lämnad ifred av tidigare nämnda person (se tidigare inlägg), antagligen hoppas jag på för mycket, men jag gör i alla fall ett försök till!

Av lemon - 29 mars 2010 09:42

Jag saknar min blogg även om jag har kvar den. Visst skriver jag för min egen skull men eftersom det är kul med lite feedback på det man skriver krävs det oxå läsare... Och just nu är bloggen låst pga att svärmor aldrig upphör att sprida sina negativa energier här. Men jag funderar på att låsa upp den igen och helt ta bort rätten att kommentera.... Hur kul är det då? Där försvinner feedbacken i alla fall. Varför är hon så angelägen om att förstöra för oss? Varför vill man sin son och hans familj så illa? När sonen själv bett henne att hålla sig undan, sluta kommentera och sagt åt henne att VI inte vill ha med henne att göra, varför fortsätter man då? Kan inte fatta det! VILL man att ens barn ska tycka illa om en? Jag vill inte det men det kanske är olika?


Funderar ett tag till och därför behåller jag lösen...


CYA!

Av lemon - 27 mars 2010 07:52

Ikväll kommer jag att låsa denna blogg. Nu har jag fått nog! Kärringen, alias svärmor har tydligen svårt o fatta. Hon är inte önskvärd på något sätt och ändå dimper det ner ungefär en kommentar i veckan här. För det mesta hånar hon och är allmänt jävla otrevlig. Det senaste var till inlägget "Fotspår i sanden". Att jag som läser psykologi borde väl veta LIITE historia, ang hur gammal "prosan" är och hur den uppkom.


Nej, varför i helvete skulle det ingå i psykologiundervisningen??????


Men det som dök upp igår fick mig att bestämma mig för att lägga ner att ens försöka ha kvar bloggen. Konstigt att kärringjäveln inte är mer rädd om den infon hon får via mina inlägg, det är ju trots allt den ENDA infon hon får. Hur som helst, kommentaren igår handlade om Jacobs o Emilias mamma, om vem hon dricker öl med i helgen, vem han är och hur gammal han är! OCH???? Skiter väl för faaan vi i?? Varför skulle vi bry oss? Jacob o Emilia är här och om deras mamma så väljer att supa skallen i bitar hela jävla helgen med både 20 och 90-åringar så skiter vi fullkomligt i det!!!!


Men men, nu är det nog. Nu har jag försökt att ha kvar bloggen i flera månader trots kärringens jävla kommentarer men icke längre. Nu får hon, tack vare sin egen idioti, ingen mer info om vår familj! Så skönt!!!!!!!!!!


BEWARE, SVÄRMOR!!!!!!


Hmm.... Att jag loggade in här nu berodde på att jag tänkte berätta om gårdagen då jag fick fara till sjukhuset med Liam.... Men du kan undra du, kärring, den infon behåller jag för mig själv!!!!!!!!!!!!

Av lemon - 23 mars 2010 17:50

För mååånga år sedan fanns det en tjej i mitt liv som jag senare tappade kontakten med. Detta har grämt mig många gånger och jag har tänkt på henne då o då under åren som gått, alltid med en viss saknad.


När jag sen skaffade Facebook dök tanken upp att jag kanske skulle kunna söka upp henne på något sätt men eftersom hon har sveriges vanligaste förnamn OCH efternamn var det lättare sagt än gjort. Inte heller kunde jag hitta hennes syster.

Häromdagen slog det mig att jag kanske skulle kunna söka på hennes mamma men det har inte blivit av ännu och idag blev jag lycklig då jag fått ett mess ifrån henne i inkorgen på Facebook. Trodde knappt det var sant! Det enda som stod var "Know me?" Kollade på profilbilden o kände inte igen henne men efter ett par mail kom vi fram till att det var vi som lekte ihop som telningar. Så jävla kul!


Imorgon kommer dessutom Madde hit. Henne har jag inte träffat på över ett år så det ska också bli skoj. Mycket skratt o flams kommer det att bli, som alltid när vi träffas.


Sedan jag sist skrev har jag fått två MVG i psykologi och ett i engelska. Det känns himla bra! =)


Nu ska jag pussa lite på min man o sätta på lite kaffe!


CYA!

Av lemon - 20 mars 2010 19:53



Never argue with an Idiot. They will only lower you to their level and beat you with experience...


 

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards