Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under juni 2010

Av lemon - 24 juni 2010 08:28

Hampus har en viss förmåga att slå upp sina blå korpgluggar redan mellan 06-07 på morgonen oavsett när han gick o la sig kvällen före. Mycket tröttsamt... Igår när han väckte mig sa jag till honom att gå o lägga sig o blunda igen och faktiskt så somnade han om. När han gick o la sig igår sa jag till honom "När du vaknar imorgon så kommer du inte in o väcker mamma utan du lägger dig o blundar så ska du se att du somnar om". Det verkar som att det fungerade eftersom kl är 08.30 o han sover ännu.


Men inte f*n fick jag sova fär det!!! 7.45 vaknar jag av att grannen körde med en jävla motorsåg!!!! Men lägg av.....!!! Inte kl 8 morgonen?!! Inte hade de dött av att vänta åtminstone ett par timmar?? Sur som attan slängde jag benen över sängkanten o gick ut för att ta morgonciggen. Möts av en HUND.... På min altan. Strax efter kommer en bil i sakta mak med en man som vrålar något. Fick veta att han ropade på "Charlie" som hunden hette. Vovven hade smitit kl 06 imorse o husse var nu ute på jakt!


Nu väntar jag bara på kaffet så kan dagen få börja sedan. Hoppas att resten av dagen blir lugnare än hur den började!


CYA!

Av lemon - 23 juni 2010 19:07

Har ingen lust att blogga heller men har inget bättre för mig så...


Helgen var toppen! Jag o Putte stressade iväg som små blå till Mini i fredags em för att lämna gossarna o sedan vidare direkt till Gbg och Hotell Liseberg Heden, underbart att bo på ett ****-stjärnigt hotell! Vi packade in oss och tog sedan en tur till baren. Intog en kall o god öl o tog sedan en promenad innan vi gick tillbax till rummet. Klockan var ganska mycket o Putte somnade tämligen omgående medan jag satt o fixade mina naglar i ett par timmar.

 

 


Studsade ur sängen kl 07.40 o slängde oss i duschen, allt för att slippa köa till det bästa som finns, Hotell-frukost! Mmmmm, Mumma, YummY!

 


Efter det fixade vi till oss o knallade iväg till Liseberg. Stannade på vägen o tog en kopp god kaffe.

 


Väl inne på Liseberg gick vi raka vägen till Balder och Kanonen och sedan bar det av mot Tyrolen. Har man en höjdrädd make måste man låta honom få i sig lite rinnande mod i form av öl och hot-shot innan vi kunde åka de riktigt roliga sakerna som Höjdskräcken, Uppskjutet, Spin-rock och Uppswinget.

     


Varje gång på Liseberg tävlar vi oxå i galopp-banan och denna gången körde vi 5 st race, varav jag vann 3 st. I'm best!!

 


Vad mer...? Jo, Kållerado o Flum-ride är ju vida känt att man kan bli ganska blöt av... Jag kunde säkert vrida ur mina brallor efter dessa åkturer. Men skoj var det. Tvingades oxå åka radiobilarna, något som fick Putte att känna sig mäkta tuff!

 


Något jag sagt var gång vi varit på Liseberg är att jag vill ta ett gammeldags fotografi där man antingen kan vara hora eller fin dam och mannen, maffiaboss eller cowboy eller liknande. I år gjorde vi fotot. Jättekul var det o visst blev resultatet bra?! =) Naturligtvis gick vi hem med en del vinster oxå! =)

   



Trötta stupade vi i säng när vi väl kom tillbax till hotellet . En riktigt trevlig helg!


CYA!

Av lemon - 15 juni 2010 21:41

Ringde antagningsnämnden förra veckan för att söka dispens för Matte B eftersom jag inte blivit informerad om att man var tvungen att ha den kursen. Fick då veta att det var generell dispens... Alla fick dispens från Matte B...??? Varför sätter man då som krav att man ska ha Matte B? Att det hvar generell dispens berodde på att de ansåg att Matte B inte var relevant för kursen.... Ett steg närmare alltså!


Frågade dessutom vad hon trodde om mina odds att komma in. Svaret fick mig att hoppas ordentligt. "Ja, jag kan ju inte sitta här o lova någonting men jag skulle tro att du kommer in." *Hoppas, hoppas, hoppas* Är nervös som fan måste jag erkänna och längtar verkligen tills jag får antagningsbeskedet, vilket det än må vara, eftersom det är så himla jobbigt att vänta på besked.


Liams pump är toppen! Vi har nu provat den i två veckor och jag är supernöjd. Värdet visade fel den tredje dagen och efteråt förstod vi varför. Han hade som vanligt rivit sig och halva sensorn hade åkt ut och därför visade den fel. Jag kommer aldrig att släppa denna pumpen... Så bra som han legat i bs nu har han nog inte legat sedan han fick diagnosen. Det bästa med den är att om han ligger lite högt, säg 10,3, så kan man "fråga" pumpen hur mycket insulin han ska ha för att hamna på målet som är 5,6 mmol/l.


Bara tre dagar kvar nu sedan beger vi oss till Göteborg för en härlig slappare-helg på hotell och Liseberg. Längtar som f*n!!


Nu, en cigg o en kopp kaffe!


CYA!

Av lemon - 10 juni 2010 09:48

Nog måste man kalla ångest för en fiende? Och denna fiende saknar jag idag, min första lediga dag, min första dag på sommarlovet. Visst låter det märkligt men i ett halvårstid har ångesten över väntande skolarneten leget o tryckt över axlarna som ett tungt ok och nu när det är borta känns det inte ett dugg befriande, bara tomt.


Jag hade hamnat efter massor i skolan och i helgen som gick läste jag ut en bok, gjorde bokrecension på den, en bokrecension på engelska, pluggade inför två prov (ett i måndags o ett i tisdags), skrev färdigt mitt fördjupningsarbete. I måndags när jag kom till skolan fick jag ytterligare en uppgift i samhällskunskapen och dessutom göra lite ändringar i fördjupningsarbetet. Skickade in allting så sent som igår kväll, efter skolavslutningen. Phu! Fick beskedet via mail idag att jag fick MVG på hela kursen i Samhäll. Gissa om jag är nöjd med det!! Särskilt med tanke på hur jävla ointressant jag tycker att samhäll är! Återstår bara besked på betygen i engelska o svenska...


Ska alldeles strax ringa högskolan också och fråga hur man får dispens från Matte B.... I höstas ringde jag till högskolan tre gånger för att vara säker på att jag gick alla kurser som krävdes och det som var krav var Svenska B och Samhäll A. Häromdagen fick jag veta att man var tvungen att ha Matte B också! Fatta hur sur jag blev! Hade de sagt det i höstas hade jag ju gått den kursen nu! Måste få dispens! Så är det bara. Jag söker på mitt högskoleprovsresultat och deras statistik visar att lägsta poäng för att komma in är 0,3 och jag fick ju 0,7... Det hänger alltså bara på Matte B. Klart att det alltid ska vara något som strular!


Längtar som f-n till nästa helg.... Då blir det Liseberg, jag o "guben" själva! YeeeeS!


CYA!

Av lemon - 1 juni 2010 20:20

På både hemmafronten och i skolan.Har alldeles för mycket kvar i skolan med tanke på att det bara är en vecka kvar innan det är över för terminen. Har dock fått ett positivt besked. Jag skulle ju göra slutprovet i psykologi men utan att ha gjort det har jag fått betyget MVG. Kan alltså skippa slutprovet och därmed en himla massa jobb! Så skönt!


På hemmafronten går mycket tankar till Liam (som vanligt) och hans nya pump. Jag var super - duper - nöjd med den i tre dagar men sedan mätte den VÄLDIGT fel. Den varnade för att han var låg, alltså under 4 mmol/l så jag tog ett stick i fingret på honom för att få ett mer exakt värde. Blev väldigt konfunderad då mätaren visade "Hi". Tänkte att det måste vara fel på mätaren så jag kollade med den andra mätaren vi har och den visade oxå "Hi". Visst vet jag att det är lite fördröjning i pumpen, att värdet inte är exakt men att den visar så fel är ju rent farligt och det gör att pumpen är tämligen verkningslös. Det strulade även dagen efter, alltså igår, men idag har den visat rätt igen. Igår fick vi sätta en ny sensor eftersom han rivit bort den första. Idag var det dags för ytterligare en ny sensor.... En dyr historia... Inte för oss eftersom priset är subventionerat men en sensor kostar 340 kr + moms för landstinget. Dessutom är det allt annat än kul att sätta dessa nålar på honom. De är 2-2½ cm långa.

 


Vad mer.... Jo, den årliga resan till Liseberg med hotell är bokad. Varje år åker jag o Putte till Liseberg utan barn. Helt underbart. Man behöver verkligen det ibland. Skönt att bara vara hemma o ta det lugnt när man är barnledig men att få komma ut tillsammans och vara Putte o Sussie istället för Mamma o Pappa är oxå guldvärt. Det bästa med allting är dock frukosten!!! Älskar hotellfrukostar! Denna gången blir det två nätter på Hotell Heden! Längtar redan!


Årets första pool-dopp blev avklarat idag, näck såklart!! =) (Underbart att bo på landet!) Kallt som satan eftersom vi inte köpt nya  solfångare ännu, snart så, men jag doppade mig i alla fall! =) Lovade pojkarna att vi skulle bada nu på em efter dagis men jag hade tur, de bangade! Hampus doppade fötterna o sen vände han! Tur för mig eftersom jag inte alls ville bada men vad gör man inte för de små liven?!

  Måste bara visa den "lilla" söta snigeln som spatserade genom min trädgård igår. Den största snigeln jag sett i hela mitt liv. Någon som vet vad det är? Fick ett förslag på Fb om att det var en "Vinbärssnäcka" och ska i så fall tydligen vara ätlig! Jag passar den måltiden! Har ätit sniglar och det är riktigt gott men jag vill inte äta egenplockade! =)

    CYA!

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards