Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under juli 2010

Av lemon - 29 juli 2010 21:00

Var mycket nyfiken på Liams hba1c efter att ha använt den nya pumpen ett tag och idag var det dags för resultat. Sist hade han ett hba1c på 7,7 vilket är katastrofalt och det var inte jättebra nu heller men helt klart på rätt väg. Nu 6,9. Alltså gått ner 0,8 sedan nya pumpen. Ganska nöjd men fortsätter kämpa. Målet är 6,0 eller ännu hellre under detta. Det är inte lätt att nå dessa mål för man tycker att han ligger bra i sitt bs för det mesta men hba1c visar något annat. Vad finns då kvar att göra? Nåja, jag gläds i alla fall åt att värdet gått ner!


Nu börjar jag vänta igen känner jag i kroppen... Andra intagningsbeskedet kommer i början på augusti och imorgon är sista svarsdag... Vill ha ett positivt besked NUUUU!!! Men men, jag sa till Putte förut att jag räknar med att fira nästa helg! Känner mig ganska säker på att jag kommer in så Oj, vad besviken jag kommer bli om jag nu inte skulle komma in... =( Hua... Inte bra alls att ha för stora förhoppningar! Men jag kan vända ett negativt besked till positivt på ett ganska lätt sätt: Kommer jag inte in nu så kommer jag att läsa in Matte B på komvux, göra högskoleprovet igen och sedan söka in på Socionomutbildningen i Gbg. Planer, mål o framförhållning är viktiga saker. Utan mål - dålig livskvalité. Så är det i alla fall för mig!


Nu ska jag spela lite alfapet på blip.se!


CYA!

Av lemon - 27 juli 2010 20:40

Efter en helt sagolik helg på kusten i husvagnen återvände vi hem i söndags. Inget roligt alls och jag hade inte minsta lilla lust att åka hem. =( Fanns dock inget att välja på.


Igår (måndag) prövade jag lyckan i skogen på förmiddagen och hade för omväxlings skull framgång! Jag hittar mycket sällan eller aldrig skogens guld och hittar jag så är det småknortar, en här o en där, men nu sprang jag på ett helt hav! Varje svampplockares dröm! =)

    


Så idag bestod middagen av smörstekta, gräddkokta kantareller och pannbiff utan en enda kolhydrat i. Mätt som attan blev jag o gott var det!


Natten som just passerat var inge vidare... När vi gick o lade oss var vi som vanligt inne o kollade till Liam det sista vi gjorde och allt var bra. 1½ timma senare gallskriker han.... Han hade spytt i sängen och när jag tog upp honom kände jag att han var alldeles brännhet. 39,8*. Jag o han tog en dusch o satt sedan i soffan en stund. Innan han somnade igen så spydde han upp det febernedsättande han fått så jag fick tvinga i honom ytterligare en dos. Stackars min kille!


Detta till trots så vaknade han feberfri o på ett strålande humör i morse så efter frukosten packade vi på oss gummistövlar och cyklade iväg till skogen men efter bara en liten stund märkte jag att Liam inte mådde så bra. Febern var tillbaka. Dock inte lika hög, 38,7*. Bara att slänga liten gosse i säng efter en hutt alvedon. Febern har hållt i sig resten av dagen och nu när han skulle sova var den åter uppe på över 39*. Han är inte sjuk för övrigt utan har bara feber. Märkligt!


Men idag tyckte båda Hampus o Liam att det var skoj att gå o lägga sig! =) Vi sover i husvagnen i natt för pojkarnas skull och de tycker att det är jätteskoj!


Ser mycket fram emot nästa vecka med början på söndag den 1 augusti! 1 augusti fyller skrutt-Liam 3 år. Veckan som följer blir det besked från Högskolan och dessutom kommer Puttes skattepengar, ska bli himla skönt att bli av med ett par räkningar som släpar, och sist men absolut inte minst: På torsaden eller senast fredagen åker vi till Unda camping över helgen! Åhhh, va jag längtar!


Nu tänkte jag avrunda o hoppas att Puttis vågar ta ett parti Alfapet! =)


CYA!

Av lemon - 24 juli 2010 03:16

När jag o Putte ska göra något så strular saker o ting alltid! Vår första campingtur är naturligtvis inget undantag...


Vi hade bokat plats på Tollenäs camping men när vi väl anlände igår fanns det inga platser med el kvar... Vi fick komma in i alla fall och fick en provisorisk plats över natten o skulle flytta på oss i morse. Igår på vår kvällspromenad upptäckte vi dock att vi inte trivdes riktigt bra på campingen som inte hade varken minilivs eller annat smått o gott så vi bestämde oss för att försöka byta camping.


Åkte först till Almöns camping *** men där var det fullt, vidare till Tjörnbrons camping ***. Den såg trist och ovårdad ut så där ville jag inte bo heller. Detta var de enda campingarna som fanns i närheten av Stenungsund. Men men, vi kan ju faktiskt flytta på oss och det gjorde vi.


Nu bor vi på Stockens camping **** på Orust. Helt underbar camping med nära till havet, bra Minilivs, minigolf, kajakuthyrning m.m Kan definitivt tänka mig att återvända hit.


Vi höll som bäst på med att sätta upp förtältet när min mamma o hennes Börje kom hit o hälsade på. De firade 18 år tillsammans och valde att fira detta med oss. Vi hade en helt underbar dag med grillning, minigolf, yatzy, skoj o stim! Det blev, trots en dålig början, en mycket trevlig dag. Vädret har förstås hjälpt till en hel del. Ganska lagom varmt och lagom fläktande. 


Klockan är nu mitt i natten och jag känner mig slut som människa. Puttis snarkar i bingen och jag ska alldeles strax göra honom sällskap. Känner mig lycklig idag!

 

Bästaste lilla fina mamma


 

Puttis in action


 

Mamma o Börje


Dags för nattaciggen!


CYA!

Av lemon - 22 juli 2010 23:34

Efter en lång dag med mycket packning och trevligt sällskap (Malin m barn kom på besök) så begav vi oss iväg mot Stenungsund med husvagn och anlände till campingen vid 21.30 En snabb uppackning och sedan tog vi en promenad ner till stranden och bryggan. Åhh, vad underbart o sitta där på bryggan med en doft av saltvatten och tång i näsan o sjögräs runt fötterna. Ja, jag var ju tvungen att känna på vattnet! Underbart!


Att saltvatten o tång kan lukta så gott! Eller är det bara så att det luktar nostalgi?



Usch, fick dåliga nyheter nu så jag tappade plötsligt lusten att blogga!

Avslutar med en uppmaning: Ta hand om Er o njut av livet.... Det är skört!!!!


CYA!

Av lemon - 21 juli 2010 21:18

Det absolut sämsta med sommaren är två yttepytte ytterst irriterande småkryp. Tog mig just ett dopp i poolen men sprang upp fortare än kvickt. Idag var de värre än vanligt och jag hade en svärm runt huvudet. Den första o största sommarplågan är FLUGOR!! Det finns inga djur jag hatar så himla mycket som flugor. Scenario: En tidig sommarmorgon. Det killar på överläppen, du kliar dig lite o somnar om för att i nästa sekund vakna av att något killar dig på näsan. Du får bort killet även där och plötsligt hör du, klart o tydligt "Bzzzzz" precis intill örat! KLARVAKEN!!! Helvetes, satans flugjävel!!!!

 

(Denna bild är tagen av Barbro Malm, hennes sida med underbara bilder att låna/använda hittar ni genom att klicka på flugan!)


I vårt hem är dörren alltid stängd, hur varmt det än må vara, just för att slippa dessa as. Trots detta går jag fram som en soldat här på kvällarna och attackerar 3-4 st som lyckats smita in. Mitt vapen heter Radar. Tack gode gud för Radar!

 


Radar biter dock inte på sommarplåga nr 2, Fästingen. Äckliga, vidriga djur. Med två katter blir det till att plocka ett gäng varje kväll. Gissa om jag har jobb på söndag då vi kommer hem efter att inte plockat några fästingar på tre dagar... =(


Idag har jag massa borden och måsten framför mig trots att klockan redan är 21.30 Det är så mycket jag verkligen måste komma ihåg att göra innan vi åker imorgon. Kanske bättre att skjuta upp det till imorgon...?


Hittade världens bästa länk förut. Hur ofta undrar man inte vilken vecka det är just nu?? Man leter efter en almanacka där det kan tänkas stå.... Sluta leta!! Kolla denna länken!


Nu ett bs på Liam o kanske en kopp kaffe...?


CYA!

Av lemon - 20 juli 2010 20:41

Se tidigare inlägg...


Sanna och Philip är nu hemma.


Antar att det var precis som kommentarerna i tidigare inlägg föreslog: Ungdomarna ville vara ensamma ett tag. Man kan hoppas att de en dag själva blir föräldrar och får uppleva den hemska oron en förälder måste känna då barnet bara är borta. I dagens samhälle är det så himla vanligt att folk bara försvinner och "fallet" aldrig når en lösning och som förälder ploppar naturligtvis de hemskaste bilder upp.


Ringde min dotter tidigare idag. Hon är hos Cicci och idag har de två begett sig till Stenungsund för att träffa två killar. Jag ringde Sara enbart för att tala om för henne att hon ska vara rädd om sig... "Du är så löjlig Mamma", sa hon. Ändå är hon så himla go och förstående så hon ringer mig alltid och talar om när hennes planer ändras eller så. Hon ringde nyss för att tala om att hon o Cicci inte tar tåget hem till Cicci som det var bestämt utan att de sover över i Stenungsund. Då hon är med Cicci är jag inte speciellt orolig och jag har tidigare sagt att hon i stort sett får åka vart hon vill bara hon talar om hur planen ser ut och att det är en plan jag accepterar. Jag menar, säger hon att hon ska åka någonstans men inte vet hur eller var hon ska sova utan har attityden "Det löser sig" så skulle jag protesterat men hon sköter alltid sådant. Cicci hade den attityden nu när de åkte till Stenungsund men då sa Sara att hon inte tänkte följa med om det inte var bestämt vart de skulle sova... Redig tjeja!


Nu ska jag lyssna lite på min ljudbok igen. Lyssnar på "Pojken som överlevde förintelsen". Riktigt bra bok! Jag tänker avnjuta den i mina nyinköpta trädgårdsmöbler med en cigg o en kopp kaffe!


CYA!

Av lemon - 19 juli 2010 23:30

Det är så hemskt att se... En vän till mig lade ut en bild på en 15-årig tjej, skrev att det var hennes vänninas dotter och att hon varit försvunnen sedan 19.45 igår, söndag 18 juli. Inga uttag har gjorts från bankkontot och mobilen är avstängd. Mamman sitter i ovisshet och bara väntar på att dottern ska höra av sig. Polisen har tydligen slutat leta efter henne. Hon åkte med sin pojkvän till Göteborg och sedan har varken han eller hon hörts av. Hon heter Sanna, han heter Philip. Ser ni dem eller har andra viktiga upplysningar så ring 11414 (polisen) eller 0734233014 till Titti, Sannas mamma.

   

Av lemon - 19 juli 2010 22:50

Tror att min stackars katta är med kattungar... =( Inte bra! Jag trodde att jag skött p-pillrena men kanske missat en gång... suck! Vill inte ha massa kattungar igen. Jobbigt att sköta dem och jobbigt att göra sig av med dem. De är ju så himla gosiga när de är små. Hoppas att jag har fel, att hon bara ätit mycket just idag! Annars får jag väl tänka positivt; Det är inte jag som är gravid i alla fall! DET är positivt.


Apropå gravid ja... Min käre make vill hemskt gärna ha en fyrhjuling och här är vi inte riktigt överens. Jag tycker inte att vi har råd att slänga ut 50 000 :- på en leksak. För att övertala mig sa han för ett tag sedan att jag kunde få vad jag ville bara vi köper en fyrhjuling. Jag var då väldigt snabb med att säga att "Ok, då vill jag ha en bebis". Detta sa jag för att vi diskuterat detta med barn och kommit fram till att inte skaffa fler så jag var ganska säker på att han skulle säga nej, men icke... Han sa "Visst, vi skaffar en bebis"! Jaja, den som lever får se varthän det barkar! =)


Idag har jag shoppat prylar till husvagnen. Lite köksgrejer. Imorgon blir det jysk för att köpa ihopvikbara trädgårdsmöbler och dynor. Div toalettartiklar ska oxå inhandlas. Känns som en bra dag imorgon med!! =)


Putte fick ledigt från sitt jobb på fredag så på torsdag åker vi o lämnar gossarna hos Mini och drar sedan iväg mot kusten redan på torsdag kväll. Gissa om jag längtar?! Det ska bli helt underbart att få återuppleva campinglivet. Det var ett gäng år sedan och jag har faktiskt saknat det.


Nu är det snart bedtime, först en nattacigg!
CYA!

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards