Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under januari 2011

Av lemon - 31 januari 2011 14:39

Jag har fått hem förpackningar med Linicins lusmedel via Buzzador som är en ny produkt på marknaden som är effektiva mot löss och luktar inte så hemskt som de gjorde in the old days! det finns tre olika produkter, ett förebyggande spray som gör håret osynligt när de är lusperios på ex förskolor eller skolor, schampoo som är snabbverkande och sköjls ut efter bara 10 minuter och  solution med luskam som är effektiv och är bra för även de allra minsta i familjen..
Dessa produkter är dyra och kostar lika mycket som frisörschampoon och är inte alltid så roliga att lägga pengarna på men ett nödvändigt ont när väl lappen som står på förskoledörren om att de går löss på just ert barns avdelning..


Så därför anordnar jag en liten tävling, och lottar ut några av produkterna jag har. 2 st av varje produkt och är man sugen på en får man bara skriva i kommentatorsfältet om varför just man behöver en flaska med lusmedel och vilken av de tre man är mest intresserade, skriv din mailadress om jag inte känner dig :-)


Är inte du en buzzador än och är sugen på att få hem produkter som är anpassade för just dig klicka Här så ska de ordna upp sig... för att vara en buzzador är gratis och man får erbjudade, och har du just blivit en buzzador sörj inte för att de inte dyker upp några kampanjer kan ta ett tag men sen rasslar det till i brevlådan :)


Produkterna:

 Klicka på namnen för att läsa mer om varje produkt


Linicin Shampoo

  är marknadens mest snabbverkande schampo för behandling av löss. Tvätta, vänta tio minuter, skölj ur, kamma och gå vidare.


Linicin Prevent

Nu finns det ett alternativ till behandling av löss – förebyggande av löss. Spraya bara på håret och du blir som osynlig för löss.


Linicin 15 min solution

Linicin Solution kan användas av alla från sex månaders ålder. Kan även användas av gravida och ammande kvinnor.


  


 

Bästa motiveringen vinner och jag är enhällig domare, beslutet kan ej överklagas! =)


Lycka till!






Av lemon - 30 januari 2011 07:28

Kommer inte på någon just nu bara så den får vänta lite, eller stå kvar som den gör.


Fick besök igår av en vän vi inte träffat på flera år o senaste gången blev det bara ett snabbt Hej. Igår stannande han på middag o kaffe o jag var social tills killarna kommit i säng. Därefter tog jag min dator o knatade upp i sovrummet. Rysar-dags igen.


Plöjde igenom The uninvited och Martyrs. Jag tycker i regel inte om blodiga filmer, tycker mest att det blir löjligt men Martyrs var annorlunda... Inte jättebra men i alla fall bra.


Därefter var det "mitt i natten" o jag o Puttis hoppade in i duschen o sen i säng. Putte hade "nattpasset" i natt vilket innebär att han fick gå upp två gånger o kolla Liam. Hans basal är felinställd på natten så om han ligger som han ska i bs vid midnatt så blir han låg under nattens gång. Igår fick han dessutom extra insulin hela kvällen eftersom lördagsgodiset gjorde sig påmint i form av högt bs.


Jag är sååå trött på diabetes... Att hela tiden behöva tänka på hur bs ligger, vad Liam äter o hur det påverkar bs, att alltid tänka på att ha alla tillbehör hemma o komma ihåg o beställa insulin i tid, att han blir hög o få tampas med en hyperaktiv Liam som river o sliter i allting just för att han är hög, att tampas med hans dåliga humör då han är låg osv, osv. Hatar diabetes!!!! BLÄ!


CYA!

Av lemon - 29 januari 2011 10:54

Älskar psykiska rysare och har under ett par dagar betat av några stycken. Jag har knappt kollat på skräckis de senaste åren eftersom Putte inte vill titta med mig, han är ingen älskare av skräckisar.... hehe.


Under två kvällar har jag i alla fall parkerat mig i sängen med laptopen i knät o kollat där. Mumma!!! Har betat av; Flykten från helvetet, feardotcom, Memento (som visade sig inte vara en rysare...), Shelter bl.a


Bäst var, utan egentlig konkurrens, Shelter! Något för övernaturlig men det vägs upp av spänningen som byggs upp under filmens första halva. Synd att det blev övernaturliga inslag... Det hade varit en 10 poängare om den fortsatt i samma stil som den började.


Jaja... Ikväll hoppas jag på mer film men vi får väl se... Putte tycker att jag är osocial, jag kallar det svältfödd. Äntligen får/kan jag frossa i skräckisar!!!


En film jag o Sara såg för något år sedan är The Orphan... Gillar du psykiska rysare så är den ett hett tips! En del filmer går bara inte o glömma o den är en sådan. Ett slut man definitivt inte hade väntat sig och det är alltid välkommet.


Nu, ge mig massa filmtips inom rysargengren. Menar inte blodiga, äckliga filmer som Hostel utan mer Psycho!


Tycker oxå om verklighetsbaserade filmer och kan rekommendera An american crime. Googla gärna om den innan du kollar på filmen för att få lite mer fakta om den idiotiska huvudpersonen i denna film. Fy fan! Bra men hemsk och lite jobbig att se emellanåt. Jobbig för att det var jobbiga saker man fick bevittna men förmodligen är inte filmen en bråkdel så hemsk som verkligheten var....


Nu ska jag slänge min lille son i badet o stryka en skjorta åt min stora kille. Han ska på kalas idag hos en kille på hans dagis. Skoj, skoj!


CYA!


Av lemon - 25 januari 2011 13:37

Ja, jag gör så gott jag kan för att skaka av mig objudna gäster... Både "in real life" o här på bloggen, därav den nya adressen! Håll tummarna för att det fungerar, tack!

Av lemon - 24 januari 2011 22:24


Sometimes the most powerful thing you can say is nothing at all....


Silence can be the world's strongest weapon in torturing people's emotions...



            


      


Hahaha, så jävla bra!!!

Av lemon - 24 januari 2011 14:55

Har börjat lyssna på en dokumentär idag, P3 Dokumentär och en promenad kan inte bli bättre. Dokumentären idag handlade om den brutala misshandeln av Rodney King. Visst har jag hört talas om detta tidigare och även sett misshandeln men nu fick man lite mer bakgrundsfakta. Sant eller inte kan man ju bara spåna om men filmen talar ju sitt eget tydliga språk. Programmet hittar ni HÄR


Vissa påstår att inledningen av amatörfilmen klipptes bort av tv-bolagen och därför ar filmen missvisande. Rodney påstås ha gjort en "tjurrusning" mot en av poliserna som föranledde misshandeln.


Min egen uppfattning är att "tjurrusning" eller inte, det användes åt helvete för mycket våld, lååångt mer än vad som krävdes... O likförbannat frikändes ALLA fem poliserna som deltog i misshandeln. Kanske inte så konstigt i ett samhälle där rasismen är så djupt rotad och där juryn bestod av 10 vita människor av 12 och INGEN svart...? 


Minns inte alla skador han fick men kommer ihåg ett par som nämndes...Brutet ben, avslagna revben, käkfrakturer, lagningar i hans tänder hade släppts... mm, mm.




Vidrig sanning...


    



  


Nu ska jag hämta mina barn och pussa på dem lite extra, som jag alltid gör då jag hört om hemskheter.... Rodney King är oxå någons son.... Undrar hur hans stackars mamma mår då hon ser filmen. Åhh, hemska tanke. Snyft!!!


CYA!


Av lemon - 23 januari 2011 09:05

Så heter revyn vi var på igår! Skrattade så tårarna rann vid ett par tillfällen. Mycket bättre revy i år än det varit de senaste åren.


Vid 17 intog vi en underbar måltid på restaurang Mangos i Skara. Det blev en förrätt som helt enkelt smälte i munnen och Black & White till huvudrätt. Två cider slank ner till maten och en Baileys till kaffet. Mumma, mumma. Var lite lagom rund under fötterna och hade riktigt skoj. I pausen på revyn hade jag hunnit slöa och nyktra till så jag matchade Puttes öl med en kopp kaffe. Efter revyn hade jag redan hunnit bli bakis?! Sån J*A huvudvärk att det kändes som om någon satt där inne o bankade med både hammare o stäv! Tog en Ipren o en migräntablett o kom i säng runt midnatt. En alldeles lagom vild kväll! =)


Idag studsade jag ur sängen kl 7.30 (liiite överdrivet kanske, men uppe var jag i a f). Kopplade av i soffan framför Dr Phil. Var lääängesedan jag kollade på Dr Phil... När Hampus var bebis satt jag o Putte varje lördag o söndag morgon bänkade framför tv'n o kollade Dr Phil. Saker ändras utan att man tänker på det... Vet inte när eller varför vi upphörde med den vanan som faktiskt är ganska trivsam.. 


Idag ska jag inte göra många knop. Putte fick sovmorgon både igår o idag (oj, vad snäll jag är ibland...) men jag har snart för avsikt att väcka honom för att själv sova en stund. Ska bli riktigt skönt. Är både trött o lite mör i kropp o huvud sedan igår.


Momo o Sara klarade uppgiften som barnvakt galant igår. Jag var inte orolig en enda sekund. Visserligen är jag aldrig längre bort än min mobil men ändå... Momo tycker INTE om att ha ansvaret för Liam så hon tyckte det var skönt när kvällen var över.


Lite bilder från revyn:


      


Nu mera kaffe innan jag skakar liv i mannen i mitt liv, därefter en tuppalur, sedan middag, kanske flytta skrivbordet som inte blev av igår o ikväll måste jag plugga.


Har en föreläsning imorgon som jag funderar på att skippa eftersom den förvirrade föreläsaren bara lyckas göra mig mer förvirrad... Får fundera på det lite!


CYA!

Av lemon - 22 januari 2011 13:52


Ska jag ta båda?


Drängen hade länge funderat på hur han skulle kunna få både bondmoran och pigan samtidigt då han äntligen såg sin chans.

Han var tillsammans med bonden ute på leråkern då bonden bad honom gå hem och hämta hans stövlar.  


Väl uppe vid huset sa han: -Bonden sa att jag skulle få sätta på er båda två.

- Det kan jag aldrig tänka mig att han lovat,sa bondmoran.

- Vänta så skall du få höra då. sa drängen och öppnade dörren och skrek ner till bonden:  - Skulle jag ta båda två!


- Det är väl klart som fan! skrek bonden till svar.  


-------------------------------------------------------------------------------------------------


  


-------------------------------------------------------------------------------------------------


Min fru och jag låg i sängen och tittade på "Vem vill bli miljonär". Jag vände mig mot henne och frågade: "vill du ha sex?"
"Nej", svarade hon.
Då sade jag: "Är det ditt slutliga svar?"
Hon tittade inte ens på mig, utan sade bara "Ja"
"Då vill jag ringa en vän", sade jag.

Åsså började grälet...

-------------------------------------------------------------------------------------------------

  


Den skylten vill jag ha....


-------------------------------------------------------------------------------------------------


Nu ska jag bära lite tvätt innan det är dags att få på ansiktet inför kvällen. Ölen står på kylning o jag är inne på 3e för dagen - för att jag kan!


CYA!

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards