Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Rysare

Av lemon - 29 januari 2011 10:54

Älskar psykiska rysare och har under ett par dagar betat av några stycken. Jag har knappt kollat på skräckis de senaste åren eftersom Putte inte vill titta med mig, han är ingen älskare av skräckisar.... hehe.


Under två kvällar har jag i alla fall parkerat mig i sängen med laptopen i knät o kollat där. Mumma!!! Har betat av; Flykten från helvetet, feardotcom, Memento (som visade sig inte vara en rysare...), Shelter bl.a


Bäst var, utan egentlig konkurrens, Shelter! Något för övernaturlig men det vägs upp av spänningen som byggs upp under filmens första halva. Synd att det blev övernaturliga inslag... Det hade varit en 10 poängare om den fortsatt i samma stil som den började.


Jaja... Ikväll hoppas jag på mer film men vi får väl se... Putte tycker att jag är osocial, jag kallar det svältfödd. Äntligen får/kan jag frossa i skräckisar!!!


En film jag o Sara såg för något år sedan är The Orphan... Gillar du psykiska rysare så är den ett hett tips! En del filmer går bara inte o glömma o den är en sådan. Ett slut man definitivt inte hade väntat sig och det är alltid välkommet.


Nu, ge mig massa filmtips inom rysargengren. Menar inte blodiga, äckliga filmer som Hostel utan mer Psycho!


Tycker oxå om verklighetsbaserade filmer och kan rekommendera An american crime. Googla gärna om den innan du kollar på filmen för att få lite mer fakta om den idiotiska huvudpersonen i denna film. Fy fan! Bra men hemsk och lite jobbig att se emellanåt. Jobbig för att det var jobbiga saker man fick bevittna men förmodligen är inte filmen en bråkdel så hemsk som verkligheten var....


Nu ska jag slänge min lille son i badet o stryka en skjorta åt min stora kille. Han ska på kalas idag hos en kille på hans dagis. Skoj, skoj!


CYA!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards