Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Ångra aldrig något....

Av lemon - 2 februari 2011 12:15

som fått dig att le! Dessa ord läste jag på en blogg o började fundera över dem lite... De första sekunderna höll jag med, hon menade oxå att även om det förstörde mer än det gjorde nytta så skulle man ändå inte ångra det.... Nja, jag nog inte hålla med om detta... Det finns saker som kan få större konsekvenser än man kan ana och även om man hade skoj under tiden så måste det vara ok att ångra sig. Jag har ett lysande exempel på detta i tankarna men vill inte skriva ut det ännu, kanske aldrig....


Igår var en helvetesdag! Jag hade så J*A P**SONT att jag var smått vimmelkantig då bedövningen släppte. Var ju hos tandhygienisten igår och tog bort tandsten. Nu är tänderna fina o rena med satan vad ont det gör efteråt... Fick maxdosen med bedövning och räknade till 14 eller 15 sprutor. Tappade bort mig lite det sista. II efterhand är det värt det men just då?! NEJ, FYY F*N! 


Jag är stammis hos tandläkaren, snart kan de skaffa svängdörrar så jag inte behöver öppna dörren varje gång jag kommer dit. Jag ska nämligen dit nästa fredag igen. För ett par månader sedan så lagade jag ett hål. Det gjorde inte ont innan jag lagade men däremot började det göra skitont efter lagningen. I början väntade jag på att det skulle ge sig och när det inte gjorde det så bokade jag en ny tid. Han slipade lite på det, tog ett par röntgenbilder och konstaterade att allt såg ut som det skulle. För detta tog han 400 kr.... Jag som redan betalt ca 1000 kr för lagningen... Nåja, det är fortfarande inte bättre i alla fall. Kan inte dricka/äta varmt o heller inte kallt! Så nu får de banne mig fixa detta o göra utan att debitera mig en enda krona. DE borde egentligen betala mig eftersom det inte är speciellt trevligt att ligga i den där stolen o nu måste jag göra det två gånger extra! 


Nu ska jag ha mig lite kaffe!


I'm back!


I natt har det varit en helvetesnatt! Gick o la mig runt midnatt... Bredvid Putte som snarkar, snörvlar, smackar, gnyr och uppepå detta kör ngt J*a aerobicspass i sängen. Alltså, snurrade som en boll runt, runt, runt. Jag höll på att få ett hysteriskt bryt och efter att retat upp mig på detta en stund tog jag mina kuddar o la mig hos Hampus. Så här håller Putte alltid på då han är sjuk och det är ett helvete att somna bredvid honom.


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards