Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under september 2011

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök. 


Detta trots att jag mailat fram o tillbaka med patientnämnden som hänsvisade mig till de regler o bestämmelser som finns angående reseersättning. Jag förklarade att jag skiter fullkomligt i dessa regler eftersom detta inte var ett normalt fall... osv, osv. Till slut fick jag från patientnämnden att enhetschefen på barnmottagningen i Lidköping ville se mina mail, vilket jag gdkände och sedan har det varit tyst, tills nu. 


De ansåg att jag skulle få "lite plåster på såren" efter denna upplevelsen eftersom jag dels var sjuk och dels för att jag åker till barnmottagningen så ofta.


Det finns faktiskt människor med empati! =) Jag frågade aldrig hur mycket jag skulle få men "har krävt" 8 mil*18 kr = 144 kr. Reglerna säger dock 1,5 kr / km. Ska bli spännande o se hur mycket det blir! Egentligen är summan skitsamma, det är principen!


CYA!


CYA!

Av lemon - 27 september 2011 14:47

 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.


HUR ska vi få tillbaka Nicholas Perry till Idol??? Han har en underbar personlighet och underbar röst så hur fan juryn tänkte när de skickade hem honom det kan man fråga sig! De flesta av dem som jusyn skickat vidare har personligheter som inte sticker ut överhuvudtaget och trots att jag sett vartenda avsnitt vet jag inte vilka hälften av dem som gått vidare är. Nicholas visste man från början vem han var och är inte en person man glömmer i första taget. 


Jag har varit inne på Idols forum och i stort sett handlar alla inlägg sedan igår om skandalen - att Nicholas skickades hem. Någon har en tes om att de gjort så här för tittarstormens skull -  få reaktioner och sedan plocka in honom som Wild Card. Lite vågat kan jag tycka i så fall.... Tänk om han tckar Nej!?


Länk till forumet: http://www.tv4.se/1.2111890/2011/04/26/snacka_om_idol_2011


 



Min favvo är fortfarande kvar i alla fall! LINNI!!!


CYA!

Av lemon - 20 september 2011 05:31

Vaknade 05.15 av världens andnöd med hosta som följd. Bara att kliva upp kvickt o inhalera. Men jag gillar ju det ensamma lugnet på morgonen så det gör inte så mycket. Kommer dock att vara trött ikväll eftersom jag har kvällskurs idag. Men men, det är ett senare problem.


Trodde inte jag skulle kunna sova alls i natt. Jag är beroende av nässpray och har efter 15års användande bestämt mig för att sluta. Jag slutar med en näsborre i taget och hela kvällen igår var det täppt o jobbigt i den ena borren. Men jag stod ut o nu har jag inte puffat på 1 1/2 dygn! Damn, I'm good!

 

Igår fick skolböckerna ge vika för en film. Kollade på "The Resident". En riktigt obehaglig och spännande film som jag kan rekommendera till rysare-älskaren. Dock fanns mer att önska av den så den får inte toppbetyg men skådisarna drar upp betyget lite och den hamnar väl på medel. 


 

På agendan idag står att lämna killarna på dagis, hem o plugga, gruppmöte kl 13, föreläsning 16-19 och sedan hem o dö en skvätt. 


Nu är det dags att ta tag i morgonkaffet o till det en morgoncigg. 5 dagars rökning kvar sedan är det stopp - igen!


CYA!

Av lemon - 19 september 2011 15:10

Kom på igår då jag duschat o satt i mina underbara pyjamasbyxor att eftersom pyjamas är det mysigaste som finns borde man använda det även på dagtid, utanför hemmet. La ut en status på Fb om att jag funderade på att ha mina pyjamasbyxor till skolan idag o fick en hel del kommentarer o ett gäng "gilla".


På detta sättet blev det "en grej" av det och jag är inte den som är den utan dagens outfit blev rosa pyjamasbyxor med vita prickar samt luvtröja. Bekvämt! Snyggt! (?) =)

 

Då jag kom ut ur föreläsningssalen stod Ola där med kameran i högsta hugg... Detta skulle minsann dokumenteras. Jo, det kanske inte är det vanligaste att åka till skolan i pyjamas, men varför inte!?


CYA!

Av lemon - 18 september 2011 21:13

Av lemon - 18 september 2011 07:31

Vaknade med huvudvärk idag... Inget roligt sätt att börja dagen. Hoppas att kaffet fixar det! 


Idag MÅSTE det bli plugg! Och tvätt! =) Kul o tvätta när man märker att kläderna faktiskt blir rena! Ska ge mig på att tvätta sängkläder idag eftersom Vanish har ett antibakteriellt pulver och det känns bra när det är sängklader, handdukar o underklder, tycker jag. Dessutom luktar det så himla gott!


Har lite gymångest... =( Nu var det över en vecka sedan jag var på gymmet men eftersom jag fortfarande andas knapphändigt får jag avstå ett par dagar till. Ska göra ett försök att sluta röka - igen. Känns ganska angeläget med tanke på det som hänt. Min kropp protesterar efter 24 års rökning... =( Så igår hämtade jag ut Champix på apoteket. Fördelen med dessa är att man inte är röksugen och testar man ändå att röka så smakar det inte gott. Blä! Nackdelen är att man ska ta en tablett på morgonen och en på kvällen och de får mig att må illa... Jag har till o med spytt av dem. Väldigt viktigt att man inte tar dem på fastande mage men inte ens det hjälper alltid. Jaja, det får det vara värt helt enkelt. 


Men än så länge röker jag så nu ska jag ta en cigg o spela lite Wordfeud!


CYA!

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards