Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Ser man på, det finns trots allt rättvisa

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök. 


Detta trots att jag mailat fram o tillbaka med patientnämnden som hänsvisade mig till de regler o bestämmelser som finns angående reseersättning. Jag förklarade att jag skiter fullkomligt i dessa regler eftersom detta inte var ett normalt fall... osv, osv. Till slut fick jag från patientnämnden att enhetschefen på barnmottagningen i Lidköping ville se mina mail, vilket jag gdkände och sedan har det varit tyst, tills nu. 


De ansåg att jag skulle få "lite plåster på såren" efter denna upplevelsen eftersom jag dels var sjuk och dels för att jag åker till barnmottagningen så ofta.


Det finns faktiskt människor med empati! =) Jag frågade aldrig hur mycket jag skulle få men "har krävt" 8 mil*18 kr = 144 kr. Reglerna säger dock 1,5 kr / km. Ska bli spännande o se hur mycket det blir! Egentligen är summan skitsamma, det är principen!


CYA!


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Av lemon - 20 september 2011 05:31

Vaknade 05.15 av världens andnöd med hosta som följd. Bara att kliva upp kvickt o inhalera. Men jag gillar ju det ensamma lugnet på morgonen så det gör inte så mycket. Kommer dock att vara trött ikväll eftersom jag har kvällskurs idag. Men men, det ä...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Skapa flashcards