Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under september 2010

Av lemon - 2 september 2010 22:09

Men har ingen lust egentligen... Men ett par korta meningar kommer här:


Högskolan, har haft mina två första föreläsningar idag. Ännu så länge är det mest tjatigt. Tjat om o om igen om vad Socialpsykologi är. Hoppas att det blir bättre och det tror jag nog att det blir.


Min underbara man har just givit mig två kattungar. Av någon underlig anledning har jag blivit störtförälskad i dessa två kattungar. Nej, inte så konstigt egentligen... Jag älskar katter som vill bli killade på magen och båda dessa underverk sträcker ut sig på rygg o låter sig bli kliade på magen. Dessutom, innan de ens var en vecka gamla, spann de så att de hördes lång väg. Det hör inte till vanligheterna att så små katter spinner. Kattungar är ju alltid söta men dessa är speciella. Kommer lägga upp bilder när de har öppnat ögonen! =)


Imorgon åker pojkarna till Mini och jag o Putte hade tänkt o ta husvagnen o åka iväg till kusten men har ändrat oss... Det blir att vara hemma och ge oss ut på geocaching. Finns en del vi inte kan ta när barnen är med eftersom det är svår terräng så dessa ska vi försöka ta i helgen. På söndag ska vi eventuellt åka på bingo oxå o för övrigt bara umgås. Lite trist att skippa husvagnen men... Kanske kan vi campa i trädgården? Putte föreslog det, jag tyckte inte så, men vid närmare eftertanke så kanske det kan vara lite mysigt i alla fall...


Nu en nattacigg o sedan vänta på John Blund!


CYA!

Av lemon - 1 september 2010 23:41

När jag är sjuk eller bara förkyld så är det VÄÄÄÄLDIGT synd om mig!!! Så är det, har det alltid varit och kommer att förbli! Jag är sjukare än den sjukaste mannen, och det sägs ju ätt män blir väldigt gnälliga... Jag är värre, jag lovar!!! Nu är jag i alla fall döende igen. Näsan rinner, hostan är vidrig och febern jobbig även om den inte är särskilt hög egentligen, huvudvärken och den onda kroppen är hemska! OJOJOJ, va synd det  är om mig!

 


Sprang på en artikel om förkylningar och läste bla följande:


Det är friskt att vara förkyld! Lindrig vardagsvärk lindras av sömn, vila, vätska, stretching eller massage som åtgärdar grundproblemet. Det är sunt att inte medicinera bort kroppens signaler! Hela artikeln finns att läsa här! 


Friskt eller inte; Jag vill inte vara förkyld!!!   


GoNatt!!

 



Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards