Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under mars 2011

Av lemon - 30 mars 2011 20:32

Idag hade jag gruppmöte med Pauline och Suzen. Mycket trevligt! Vi var klara vid 14 så jag skyndade hemmåt o förberedde middagen. 


Idag skulle Hampus få ta med sig en kompis hem från dagis. Det är första gången och det såg han naturligtvis fram emot. Klockan 15.20 ringde de från dagis o sa att Hampus hade gått o lagt sig o att han sagt att han mår illa. När jag kom till dagis hade han just spytt och det var inte mycket med honom. Han mådde verkligen inte bra och innan vi hann lämna dagis så spydde han ytterligare en gång. Dagispersonalen försäkrade att han inte fått i sig gluten.... De hade ätit pannkakor men han hade minsann fått glutenfria, yeah right....


Vi åkte ifrån dagis vid 16. När jag kom hem fixade jag det sista på maten o kl 16.20 frågade Hampus vad det blir för mat....?! Hmm... Jajjamensan, han var hungrig! Han kom dessutom på att han saknade sina gosedjur så han SPRANG upp på sitt rum o hämtade dem. Magsjuk? Nej, vid detta laget insåg jag att han var glutensjuk. Det har hänt vid ett par tillfällen att han fått i sig gluten och då reagerat exakt likadant, spyr ett par gånger o mår sedan bra igen.


Jag ringde dagis o sa som det var till dem, han måste ha fått i sig gluten. Så personalen ska ringa till köket imorgon o fråga igen o sedan ringa mig efteråt. Ska bli spännande o höra vad de säger, om Hampus får komma dit imorgon eller inte, det är ju 48 timmar som gäller vid magsjuka... Om han inte får komma lär dagis få höra ett o annat av Putte, sa han... =)


Nu ska jag kolla på Grey's!


CYA!

Av lemon - 29 mars 2011 18:00

Jag har såååå kapitalt ledsnat på att vänta!!! Jag vill ha tentaresultatet NUUUU. Jo, hon har till nästa onsdag på sig innan det MÅSTE vara inne men efter förra tentan kom resultatet efter 6 dagar o då var det många flerv tentor o rätta. Trodde det skulle gå jättefort denna gången, som en tonårspojk ungefär, men jag hade fel... Hänger på studentcentralen.se 24/7 o F5:ar men det hjälper ju inte... =(


Jag beställde sociologiböckerna förra veckan o blev 954 :- fattigare. Idag damp det ner två tegelstenar i brevlådan.... Båda var ca 5 cm tjocka... Phu! Tur de r på svenska i alla fall. Kurserna Sociologins grunder och Kommunikation o samtalsmetodik ska läsas samtidigt, tre böcker i ena kursen o två i den andra. Sista momentet på första året!


Jag skrev det igår o jag skriver det idag... Jag är begentligen ingen älskare av sommar men nu vill jag att det blir åtminstonde lite sommaraktigt för jag längtar så sjukt mycket efter att få komma ut i husvagnen. Killarna älskar det och jag o Putte har det myspysigt. Pratar, spelar kort, yatsy eller kanske varsin dator med en kopp kaffe eller en öl och tillåtelse att bara vara utan massa måsten. Hemma finns det alltid outtalade måsten som tvätt, disk, städ mm, mm. Inte i husvagnen... 

      


Har alltid älskat campinglivet. När jag var liten o vi kom till en ny campingplats tog det i snitt ca 30-40 minuter innan jag hade hittat en kompis att vara med. Jag har aldrig varit blyg utan kunde lätt klampa fram till vem som helst o fråga om vi skulle "leka". Samma sak som tonåring även om ordvalet var annorlunda då. Ja, det var något speciellt med att campa och så är det fortfarande. Älskar det! Lääääängtar!!!



Putte var ingen flitig anhängare av min entusiasm men jag har lyckats smitta honom så nu tycker även han om campinglivet. Vet inte om han är lika hänförd som jag men jag vet i alla fall att trivs då vi åker ut och det är det viktigaste. På det stora hela tycker jag o Puttis om samma saker.... Det gäller det mesta faktiskt. 


Nope, vila o sedan plugga lite. Ska träffa Pauline o Suzen imorgon kl 9 o då gäller det att vara pigg o förberedd! Om nu Liam vill hålla sig frisk bara. Han har en hemsk hosta o lite förhöjd temp, kan inte kalla det feber (37,5), men det behöver ju inte stiga i alla fall...


CYA!

Av lemon - 28 mars 2011 21:21

Ja, minst sagt... Väldigt spännande att inte ha en aning om hur man ska försörja sig i sommar! =) Jag har sökt jobb, säkert 15-20 jobb, både extrajobb nu under terminens gång och sommarjobb samt att jag har sökt tre kurser på totalt 30 hp (15 hp = heltid på sommarlovet). Har inte hört ett ljud ifrån något håll ännu och det är ju, som sagt, väldigt spännande.... =/


Idag började en ny kurs i alla fall. TACK O LOV är den andra skitkursen slut. Lämnade in en hemsk tenta i fredags och är såååå himla glad att kursen är över. Fyyy vilken tråkig och jobbig kurs! Denna nya kursen tror jag däremot är en kurs som varenda människa borde läsa, "kommunikation o samtalsmetodik". Om tre veckor är det dags för salstenta... Känns väl sådär...


Älskar att det börjar bli vår i alla fall. Humöret är bättre, orken bättre och längtan är stark. Längtar efter att få åka ut med husvagnen. Vi har bokat in 3 nätter på Askims camping och ska kombinera trippen med ett Lisebergsbesök. Killarna har aldrig varit på Liseberg så det ska bli kul att ta med dem dit. Jag ska definitivt åka Nyckelpigan med dem! =) Snacka om "Kill i magen"-bana. Har inte åkt den sedan Sara var liten så det ser jag fram emot! =) 


Ähh, det var inget kul o blogga - idag heller!


CYA!

Av lemon - 20 mars 2011 18:22

     

Av lemon - 12 mars 2011 19:46

Ger upp... Vemodigt men jag har så totalt ledsnat att jag inte klarar att fortsätta med LCHF. Jag är så trött på bacon o ägg så det växer ur öronen på mig. Jag gick ner 7 kg ganska snabbt men nu har vågen stått stilla i flera veckor trots ihärdigt kämpande så nu ger jag upp! Och just nu moffar jag godis! Namnam!!!


Igår var det omtenta och det gick jättebra. Jag kunde alla frågorna som rinnande vatten så jag behövde inte ens fundera på svaren, det var bara att skriva ner det. Emma var här både i onsdags o i torsdags och vi tragglade igenom materialet säkert 10 ggr. Vi hjälpte varann med olika koder för att komma ihåg det vi tragglade och eftersom vi pluggar på samma sätt så gick det hur bra som helst att få in det i huvudet! Skulle jag kugga på denna tentan, vilket inte är så troligt, så är det ingen idé att göra om den. Då är det något annat som är fel!!! Jag kan inte svara bättre.


Nu är det snart dags att duscha o kolla på melodifestivalen. Om jag orkar... Kanske skippar det o kollar på film istället!


CYA!

Av lemon - 7 mars 2011 18:42

Stellas lekland rekommenderas! Vi tillbringade tre timmar där och både gossarna o mamma o pappa hade kul. Svetten fullkomligt rann om både Hampus o Liam efter allt spring.


Därefter åkte vi till mamma o Börje eftersom vi inte kunde åka hem. Vi skulle hålla oss borta i åtta timmar för att städerskorna skulle hinna klart. Hos mamma åt vi middag och fikade och vid 16 åkte vi hemmåt.


Det var med spänning jag öppnade dörren hemma och jag blev verkligen inte besviken. Det blänkte och gnistrade överallt. Vilken underbar känsla. Att komma hem till ett skinande rent och väldoftande hem hör ju knappast till vanligheterna men definitivt en känsla jag lätt kan vänja mig vid! Jag är så nöjd! Känner mig nästan salig! Inte nog med att de skurat överallt där man kan se utan även inne i skåp o lådor o inne i badrumsskåpet... Och bäst av allt; De hade vikt tvätten!!!!! YeeeY!


Blir nog så att vi tecknar ett abbonemang, varannan torsdag. Fast då blir inte städningen lika grundlig som idag men det ska ju inte heller behövas. 


Nu är det snart dags att göra kväll i Fullösa för imorgon väntar skolarbete igen!


CYA!

Av lemon - 7 mars 2011 10:44

Sitter i myshörnan på Stellas lekland o surfar runt lite medan barnen o Putte fajtas i lekborgarna o bollhaven. Samtidigt befinner sig just nu fem thailändskor i mitt hus. De utför en storstädning! =) Underbart! Inte så billigt kanske, smakar det så kostar det, men det är värt varje krona. Det är byggdamm överallt hemma, jag menar ÖVERALLT och jag har varken tid, lust eller ork o städa själv. Det finns folk som lever på att städa så varsågod! Å jag kan sitta här o relaxa medan barnen leker av sig! =)

  


Ikväll borde jag verkligen plugga. Omtentan är på fredag och jag känner mig inte mer förberedd nu än jag gjorde inför förra tentan. Inte bra, inte bra. Problemet är att det blev seeent igår och tiiiidigt idag så jag lär vara hur trött som helst ikväll! =( Men, jag kan ju skjuta upp plugget till imorgon - eller onsdag... Gott om tid! 


CYA!

Av lemon - 6 mars 2011 10:07

Hehe, jag brukar som bekant få åka ut på helgnätterna för att hämta tonårsdotter på div olika ställen. Nu var det dags i natt igen. Hon skulle hämtas i Götene klockan 03 då bussen anländer. Inte ofta ber jag Putte hämta men igår gjorde jag faktiskt det och han sa att han kunde göra det... 


Imorse upptäckte jag att jag fått ett sms av Sara där hon skrev att eftersom M's epa inte startade skulle hon missa bussen. (Hmmm, jag har oxå varit 16 år så det vette fan om jag tror på det där...) Nu på morgonen väckte jag Putte o frågade om han var tvungen o åka till Lidköping i natt o hämta henne och mycket riktigt! En extra sväng på drygt en timme. Hehe, som sagt, det gäller att välja sina tillfällen. Han var ute o åkte i kylan medan jag låg varmt o gosigt nedbäddad! Men stackars min, Puttis...Han var nog inte speciellt munter i natt...


Idag bär det iväg till Skövde för att köpa ett pkt golv till. Det fattas ca 1 cm. Mycket irriterande att behöva köpa ett helt pkt för det. Kanske borde flytta väggen en cm istället? Ska även köpa en fönsterbräda och nytt foder till fönster och dörrar och även nya golvlister. För övrigt tar det sig i hallen och jag börjar bli nöjd. Väntar bara på att gardinerna o mattan ska levereras så att jag kan inreda som det ska vara. Kommer bli såååå fint. Väggordet kom upp igår i alla fall och det blev precis så bra som jag tänkt mig!


    


    


 Jag kan lugnt konstatera att det ger mersmak att göra om o få nytt o fint. Vill fortsätta med vardagsrummet nu men det får väl vänta lite... =( "Rom byggdes inte på en dag".


Nu, dags att ta tag i dagens bestyr!


CYA!

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards