Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under mars 2011

Av lemon - 3 mars 2011 23:11

Pluggar psykologi men är så fruktansvärt omotiverad att jag är tveksam till att något alls fastnar. Tycker egentligen att psykologi är kul men en omtenta känns lagom motiverande. FUCK att jag kuggade!!! Med 1,5 poäng, som dessutom var felaktigt! Hade jag vetat att jag skulle hämtat en kopia på tentan ist för originalet för att kunna diskutera med läraren om det så hade jag gjort det. Tyvärr kom den vetskapen för sent och trots att hon dragit bort åtminstonde ett par poäng för mycket kan jag inget göra åt det. Hur vet jag att hon dragit bort för mycket? När hon rättade skrev hon med röd penna de saker som saknades i svaren, det är bara det att de sakerna inte saknades i mina svar.... Ex så tyckte hon att "hemläxor" skulle funnits med i ett svar. Jag hade skrivit "läxor", som för mig är samma sak! Det var ett par såna fel och det är banne mig inte OK!!!! Basta!


Fick i alla fall ett positivt besked idag. Vi klarade tentan vi hade i Social psykologiska undersökningsmetoder, då vi skulle upprätta en forskningsplan. Vi hade tänkt att ta Hemlösa men hittade så lite fakta på det att det fick bli Familjehem istället. Mycket intressant! Och nu är alltså 7,5 hp MINA!! One moment to go, i denna kursen. Om två veckor läggs hemtentan ut... Phu... Därefter är det äntligen slut på denna tråkiga kursen och Sociologins grunder tar över. Mycket bättre!


I helgen är vi barnlediga och ska tillbringa den lediga tiden med att fortsätta renovera hallen. Det måste vara klart senast måndag eftersom det kommer fem tjejer hit o utför en storstädning då. Vi hade klinkers i hallen tidigare o efter att ha tagit bort det, vilket tog mig en hel dag (Putte var sjuk) så har vi nu byggdamm i HELA huset. Kan behövas en ordentlig städning! Hallen ska få laminatgolv och gråa väggar med mycket lila detaljer i inredningen. Lila gardin, vit-lila matta, lila ljusstakar etc. Kommer bli såååå fint. Har dessutom köpt ett väggord "Gud giv mig styrka att acceptera...osv."


Vidare i helgen blir det plugg, såklart. Psykologitentan är nästa fredag så... Eventuellt kommer Pauline hit på lördag så vi kan plugga ihop och kanske blir det så att ett glas vin eller tre slinker ned - för att jag kan! Hahaha!


Nope, nu är det sovdags. Ska ta med mig lurarna späckade med Gregorian o somna till. De är så bra!!!! Eller kanske Sacrad spirit... (indian musik)


CYA!

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards