Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Svärmor

Av lemon - 16 januari 2010 05:40

 Nu har jag bestämt mig för att blogga här istället för på den andra bloggen jag har. Anledningen till det är att min svärmor hittade den andra bloggen och det är en människa jag absolut inte vill ha något med att göra. Så då blev det väldigt lätt att bestämma sig för att "flytta".

 

Igår däckade jag o Putte redan klockan 21. Va? En fredagkväll...? Jag har ju börjat skolan denna veckan och det tar väl ut sin rätt antar jag. Denna veckan har vi haft genomgång av kursplanen i alla ämnen och jag kan lätt konstatera att det kommer att bli riktigt tufft. Phu! Det börjar ramla in prov redan om två veckor. Men jag tänker kämpa o jag är envis som en j*a ko när jag sätter den sidan till så det ska gå!

 

Hmm... Det är ganska svårt att skriva när man är ny på ett ställe eftersom jag vet att ni inte vet vem jag är eller vad jag har för historia i ryggsäcken. Jag måste liksom förklara allting...

 

Jag har i alla fall varit sjukskriven sedan 24 juli för "posttraumatisk stress" och det är en reaktion efter att jag nästan förlorat min yngste son då han fick sin diagnos Diabetes. Detta gick dock inte Försäkringskassan med på så jag har inte fått en enda krona sedan augusti då jag fick min sista lön. Så nu när jag börjat plugga hoppas jag verkligen att inget kommer att strula med CSN, vi är verkligen i behov av en inkomst till. Vi testade att gå till soc och enligt soc hade vi ett överskott på 5500 :-. Jag började asgarva! Jo, man får nämligen inte räkna med underhåll (2500:-) o inte heller amorteringen på huset (3000:-, det är en investering). Men lik förbannat ska ju amorteringen betalas o underhållet lika så o ni som är duktiga på matte kan ju nu se att vårt "överskott" inte räckte till varken mat eller bensin. Ändå klarade vi av att ge våra barn en ordentlig jul! *Lite stolt* =))

 

Nu ska jag fylla på lite kaffe o sedan lägga in en blockering på svärmors ip-nr men är det något ni undrar är det bara att fråga, jag svarar så gott jag kan och jag besvarar ALLA kommentarer som blir publicerade. Kommentarer med personliga påhopp publiceras INTE.


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards