Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Slangj*l lossnat - igen

Av lemon - 18 januari 2010 08:44

Eller lossnat är ju inte rätt ord då det är Liam själv som drar av sig slangen. Så imorse luktade det urk i hans rum (det blir så när han ligger högt eftersom han kissar mycket då o det är mycket socker i urinet) och bs låg på 22,6, ketoner på 2,2. Detta är så j*a tröttsamt!!! Minst en gång i veckan drar han av sig slangen nattetid o det är ju då han blir hög o får ketoner. Han drar av sig på dagtid oxå men då är ju vi med så vi sätter en ny direkt o han hinner inte bli hög. Idag var dock humöret gott som tur är. Han blir på ett fruktansvärt humör annars när han har ketoner. =(


Nu har jag fixat till min blogg lite så att den känns lite mer hemma o lite mer "som jag" så just nu känns det helt ok att lämna min gamla blogg!


  


Nu är det dags för dagens andra kopp livselixir, kaffet, och sedan ska jag ta på mig ansiktet och bege mig till skolan. Idag har jag bara två lektioner men slutar ändå inte förrän kl 15.30 Tre timmars håltimme, hur kul är det...? *suck*

 
 
Fia

Fia

18 januari 2010 23:48

Kanske inte den bästa lösningen men jag vet en kille med pump som tog långtidsverkande på kvällen fast han alltså hade pump..väldigt mysko men han tyckte det fungerade bra. Kanske nåt att prata med er diab.läkare/ssk om? Att ge Liam långtidsverkande på kvällen så han har insulin över natten i sig. Men tror att så många läkare skulle gå med på det men men.. Tänkte att jag skriver om det iaf.

http://diabetesfia.bloggagratis.se

 
Lemon

Lemon

19 januari 2010 00:04

Ja, allt verkar vara idé o testa för det är med fasa jag tar upp honom på morgonen. Ska banne mig prata med dem på torsdag när jag ska dit. Tack för tipset! =)) Inatt sover han med heltäckande pyjamas på sig för att inte komma åt o riva loss nålen... Får väl se hur det går.

http://lemon.bloggplatsen.se

 
Fia

Fia

19 januari 2010 23:14

Hoppas det fungerar med heltäckande pyjamasen! Smart!
Usch att behöva känna sån oro varje morgon för om han dragit ur nålen under natten.. Hoppas det löser sig!!

http://diabetesfia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sussie

20 januari 2010 05:58

Ja, det fungerade första natten i a f. Blir spännande att ta upp honom snart. Lite som att spela på lotto! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards