Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Fullt upp

Av lemon - 18 januari 2010 22:59

Har pluggat ikväll. Fyra timmar gick åt till engelska o psykologi. Phu. Fast det är intressant oxå. Läser just nu om Freud. Spännande gubbe, helt klart. =)


På onsdag är det dags för mig att opereras och nu för tiden får man köpa sin antibakteriella tvål själv, förr skickade de alltid med en svamp med kallelsen, och jag traskade in på apoteket idag för att köpa den. Tänkte MAX 40-50 kr. Jag hade sååå fel, 150 spänn kostade skiten. Fanns ingen mindre förpackning utan var tvungen att köpa denna som det fanns 4 st svampar i trots att det räcker med en. Sur blev jag. 150 spänn???!! Fullkomligt galna! Men men, pynta o se glad ut!


  


Jag sa för ett tag sedan att jag trodde att Liam var i en utvecklingsfas eftersom hans bs hoppade så. Nu märks det att han kommit ur fasen och att han vuxit. =) Han är på något sätt klokare och formulerar sig på ett annat sätt när han pratar. Han är heller inte lika hysteriskt trött längre på kvällarna utan han klarar att vara vaken till 19 utan att jag får mig 17 frispel på honom. Kul att man kan märka det så tydligt. Och dessutom har hans bs stabiliserat sig bättre. Skönt.


  


Nu blir det skitprat! Jag börjar oroa mig för att Liam har utvecklat glutenintolerans. Jag vet ju att det går hand i hand med diabetes och trots att de tog prover då Hampus fick sin diagnos, i maj, så misstänker jag att han kanske har utvecklat det nu. Hampus bajs var ofta löst och väldigt blekt och även om Liams inte alltid är löst så är det ALLTID blekt. Mig skulle det inte förvåna ett smack om det vore så.!! Jag ska till sjukhuset med både Hampus o Liam på torsdag (hur jag nu ska orka det, nyopererad) och då ska jag pånytt be dem ta prover på Liam. Ja, på torsdag är det kontroll ang Hampus gluten och Liam ska få andra vaccinationssprutan mot "vanlig" influensa. Mot "svinet" har han ju redan fått... Och på fredag ska jag till Bup med Sara. Blä för alla dessa läkartider till höger o vänster. Usch, fy, tvi!!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards