Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Dizzig i huvudet

Av lemon - 21 januari 2010 10:24

Fattar inte hur jag tänkte igår kväll. Jag sa till Sara att väcka mig 7.30 om Hampus o Liam inte hade vaknat då, så att jag kunde köra henne till bussen. Jag "visste" alltså att gossarna inte skulle till dagis men jag glömde bort det primära; De skulle inte till dagis för att de skulle till läkaren!!! Fattar inte hur jag tänkte överhuvudtaget! Gissa om det blev stressigt imorse... O jag hatar att stressa, särskilt på morgonen. O är jag stressad blir jag lätt irriterad, något barnen märker av, och blir obstinata! "Nej, jag ska inte ta på mig, Nej, jag vill inte ha macka, Jag kan själv" JAG VILL, JAG VILL INTE" osv osv. Får krypningar under huden av irritation! Men som tur var lugnade jag ner mig o blev "en bra mamma" så fort vi satt oss i bilen o kommit iväg.


  


Det var ju Hampus läkarbesök idag o Liam skulle ta vaccin men eftersom det strulat så med Liam på nätterna skulle jag prata med hans läkare tänkte jag men hann inte det. Får väl kämpa på ett tag till tills det är dags för Liams kontroll ist. Jag tog även upp detta med Liams konstiga konsistens o färg på bajset men hon tyckte att jag även skulle ta upp det vid nästa besök... Hampus då. ja han är ju fortfarande svullen om magen då o då men han har gått upp i vikt och vuxit som han ska, han har till o med ökat sin kurva lite. Känns väldigt bra. Magen då... Jo, man kunde prova att utesluta mjölkprodukter... Det var ingenting hon ville "tvinga" på oss att göra och inget som är nödvändigt så länge Hampus inte har ont, så det kommer vi inte att göra. Han är lite lustig min gosse, han dricker inget annat än mjölk o vatten. Inte saft, dricka eller juice... Inte kan jag ta ifrån honom mjölken då?! På kalas vill han alltid ha mjölk när andra dricker saft!


  


Känner mig som överkörd av en ångvält efter gårdagens operation. Jag har ont i hela överkroppen, det gör tom ont att andas. Men det gör inget ont där jag "borde" ha ont, alltså där jag opererades. Undrar vad de gjorde när jag sov egentligen... Tappade mig i golvet? Nej, det tror jag väl inte men tycker det är väldigt konstigt att jag har så ont överallt. Ögat ska vi inte prata om. HELA ögonlocken är nu lila/blå och svullet. Kul - NOT!


  


Idag har jag bara en lektion som tur är, känner mig inte alls upplagd för att gå till skolan idag. Är väldigt trött o jag tror att det oxå är sviter från gårdagen... =( Ska ta o nana/vila en stund nu innan det är dags att åka. Bra med blåtira, behöver inte sminka mig, så det sparar ju tid...! =)


CYA!

 
 
Ingen bild

Mia

21 januari 2010 13:41

Kan säja till 99% varför du har ont. I dom flesta oprationer tippar dom kroppen så du nästan har huvudet i golvet för att blodet ska stanna där o bli lättare för läkarna o göra det dom ska. Förmodar din op har med magen o göra? isf är det definitivt så. Så belastningen på dina axlar rygg mm blir 200% under den tiden dom operarer därför får du ont överallt. När jag steriliserade mig hade jag göööront länge för jag har ju besvär med det annars också. Så det är muskelvärk och går över... Ta lite ipren eller vad du har. Lycka till.

 
Ingen bild

Sussie

21 januari 2010 15:03

Mmm, antar att du har rätt. Ont som faan gör det i alla fall... =( Men det piggar alltid upp med en kommentar el tre så tack för tanken! =)

 
Ingen bild

Mia

21 januari 2010 18:06

Kan va skönt o veta varför med för du har ju faktiskt belastat dina axlar med hela din kroppsvikt, konstigt dom inte nämnde detta för dig.

 
Ingen bild

Sussie

21 januari 2010 22:36

Ja, jag fick med mig citodon hem att ta mot smärtorna efter operationen. Visserligen tar jag tabletterna men bara pga av att jag knappt kan röra mig för muskelvärken. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards