Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

En tragisk, patetisk människa - min svärmor!

Av lemon - 28 januari 2010 06:40

Satkärringen har nu hittat även till denna bloggen. Det är faktiskt synd om henne som har ett så patetiskt liv att hon måste leta efter mina bloggar för att kunna göra sin röst hörd. Hon kommenterar, men naturligtvis kan jag inte publicera dyngan hon skriver. Hon har inget eget liv utan är tvungen att söka upp mitt. Visst  är det tragiskt! Hon tycker att jag hotade henne häromdagen då hon började messa med mig på Fb. Jag sa ju att jag inga bromsar har om jag ser henne. Men det är faktiskt inget hot, det är ett löfte och eftersom hon är självmordsbenägen borde hon oxå ta det som ett löfte...?! Är det inte konstigt att en vuxen (?) människa inte fattar när hon ska ge sig, när hon inte är önskvärd? Jag söker banne mig inte upp henne, då jag ej vill ha kontakt men uppenbarligen får hon ju någon form av näring - energi av att älta o försöka pracka sig själv på vårt liv?! Patetisk är vad hon är... Men kanske är det alkoholen som förstört hjärnan så?


Jag har i alla fall bestämt mig (tror jag) för att ha kvar denna bloggen. Hon kan ju sitta där i sitt utanförskap, läsa om vårt liv o upptäcka att vi har det väldigt bra utan henne. =) Det ger mig faktiskt lite tillfredställelse o veta att hon läser om oss, vårt liv o våra barn. Hon kommer ju inte närmare än så!! =) Hon har varit utanför på gårdsplanen en gång då hon hämtade sin skit som vi förvarat åt henne men fick inte komma innanför dörren för att se hur vi bor. Hampus som var ute vid detta tillfället tog jag snabbt in o när han frågade vem det var som kom svarade jag att det var någon som åkt fel. En lögn o ja, jag vet, man ska inte ljuga, men det är ju en sanning med modifikation, hon var ju knappast hitbjuden utan hade LETAT sig hit!


För flera år sedan då jag hörde henne berätta om karlar som misshandlat henne osv så tyckte jag att dessa karlar var dumma i huvudet, men NU förstår jag. Jag hade gärna bytt plats med dem som brukade våld på henne. Inte ofta i mitt 35 åriga liv jag känt så men den effekten har denna tragiska kärring. Som jag sagt tidigare - Hat är ett milt ord!


Hon sa på min förra blogg Tack, för korten jag lagt ut på Hampus o Liam, barnbarnen, men det är inte hennes barnbarn, det har hon tydligen svårt att fatta det oxå. Man måste FÖRTJÄNA rätten att kalla sig Farmor och kärringen har förbrukat den rätten för flera år sedan. Men hon FATTAR verklligen inte, snacka om o vara trög! Jag jämför henne med min pappa. Han har inte rätt att kalla sig för varken morfar eller pappa, för att få göra det så måste man oxå AGERA så. Gör man inte det har man förbrukat rätten. Rätt o rätt... Det finns ingen juridisk rättighet, utan det är en rättighet som FÖRÄLDRARNA ger. Och i detta fallet är den rätten bortplockad!


Bara så du vet - Jag kommer att dansa på din grav!!!!


CYA!


 
 
Ingen bild

Mia

28 januari 2010 13:50

Hej kära NOT EX svärmor, jag är så tacksam du inte är just min svärmor längre. Så mycket du förstört för mig o mina barn. Du har anmält mig och tom med lögner o skickat andra. Men jag kanske skulle tacka dig istället jag har ju iaf tack vare just dig pappaer på att "jag" faktiskt kan ta hand om miina barn :) Synd det inte va så när dina barn va små. Eller när P hitta dig o du va fullproppad med tabletter o fick åka ambulans till sjukhus. Tänk den rädslan att hitta sin mor på de viset. Att du inte ens kunde med ... men det är ju så med dig att allt bara handlar om DIG DIG DIG resten skiter du i. Du säjer att jag har tgait farmor ifrån barna men vet du vad ... Dom har inte frågat efter dig en ENDA gång eller bett om att få ringa. Och du anklagar mig för att äta för mkt tabletter att jag är helt borta mm o barna lever i misär mer el mindre ... Jag jag har mediciner på recept inte spec många o vissa månader har jag över för jag mår bättre o så har varit sen DU försvann ur mitt liv visst är väl det bra för barna så säj :) Och visst jag har fått en diagnos o visst du är välkommen att kalla mig "psykfall" om du vill men faktiskt jag GÖR något åt min situation, jag går på terapi jag mår bra av för att förändra vissa delar i mitt bettende så jag själv mår bättre för gör jag det mår även mina barn bra. Vad gör du? INGENTING du super o ältar gammal skit och nu för tiden hänvisar du till att du kan göra vad du vill för du har inga barn hemma. Sant det har du faktiskt rätt i men du kanske skulle gjort något när dina barn va små för deras skull. Men nä skicka den ena över hela världen själv i ett flygplan och bo själv i en lägenhet som 16 åring o den andre bo hos sin far som han itne alls ville, fint mödraskap kära du. Sen stör det väl dig ofantligt mkt att jag o sussie pratar ibland, visst hon och jag har haft vårt det är sant men vi har iaf viljan att vilja ha en förändring till det bättre och vi har ju ett visst gemensamt intresse DIG eller det är väl synd att säja intresse för helst skulle jag bara vilja att du försvann. Och egentligen tycker jag synd om dig som inte har förmågan att släppa/acceptera verkligheten somden är. Du bara intregerar och förstör och alla blir irriterade. Varför inte bara låta allt vara och försvinn ur våra liv. För det är ju så att om vi Jag o Sussie slipper bli påminda om DIG så mår vi bättre och därigenom med automatik blir bättre föräldrar till våra barn för det vill du väl att din s.k barnbarn ska må bra? Eller inte förresten ... Du kunde ju med att anmäla mig under en period jag mådde dåligt ist för att erbjuda din hjälp och e.v lite avlastning. Hmm undrar hur du tänkte då?!! Vad trodde du resultatet skulle bli? A ja kan iaf tala om för dig att jag mår bättre än på länge och barna har det bra faktiskt. Önskar du fick alzhamiers det finns ju i släkten för då KANSKE du kan glömma oss o vi kan få leva ett lugnt liv utan dig. Mvh Mia

 
Ingen bild

Sussie

28 januari 2010 14:58

Hehe...

 
Ingen bild

A.W

28 januari 2010 21:05

Men varför lägga ner så mycket tid, energi och text på en människa man tycker så illa om??

 
Ingen bild

Sussie

28 januari 2010 21:45

A.W: Jag är tvungen att skriva av mig all ilska jag samlar på mig då jag läser skiten hon postar som kommentarer. Detta är ju min ventilation, vilket överskriften oxå säger. Det blir min terapi. Inte förrän jag fått ur mig det, kan jag släppa det. Enkelt! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards