Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Ketoner o en orm

Av lemon - 30 januari 2010 17:37

Lite märklig rubrik kanske men ni förstår snart.


Imorse hade Liam ryckt av sig pumpen igen. Bs drygt 20 o ketoner 3,8. Återigen; Man ska åka in vid ketoner över 3,5 men jag vet ju vad som ska göras o därför vill jag prova själv först. En timme senare var ketonerna nere på 1,1. Mycket bättre!


Men som jag oxå nämnt tidigare; Gossarna river hela huset när de är tillsammans så därför bestämde vi oss för att hälsa på Mini idag (deras stödmamma). Hon var hos sin karl, Flammo, så vi åkte dit o tog en kopp kaffe. Jag älskar ormar, tycker att det är jättefina djur, och hos Flammo bodde det en liten majsorm. En underbar liten orm. Tyvärr var det ingen som brydde sig om den. Ägaren bodde inte där osv så jag o Putte erbjöd oss att adoptera den... Nja, Flammo sökte upp ägaren o frågade om hon ville ge bort den... Och så blev det!! Så nu är vi ormägare! Lite oense om namnet dock. Putte vill att han heter Charlie, jag vill att hon heter Thelma! Vi vet ju inte om det  är en han el hon.


 


Visst är han/hon fin?


Nu har Putte åkt iväg för att spela poker. Skönt att vara själv hemma o säkerligen skönt för Putte att komma hemmifrån lite på egenhand! Det är honom väl förunnat!


En bild till bifogas. Igår vad det ju min tatuering jag visade, här kommer Puttes!

Känns bra att vara så säkra på varann att vi tom tatuerat in varandras namn! =) Han är mitt allt, min tvillingsjäl!

 

 
 
Fia

Fia

30 januari 2010 21:48

Förstår mig inte på folk som inte kan ta hand om sina djur!! Klarar man inte av dem/orkar sköta dem längre så säljer/ger man väl bort dem?! Vad bra att Charlie/Thelma fick komma till er!
Tråkigt att läsa att Liam haft ketoner igen.Ni kanske får fråga om ni kan ge han långtidsverkande på kvällen & koppla i pumpen på morgonen? Finns väl fortfarande långtidsverkande som bara är på ca 12 timmar?

http://diabetesfia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mia

30 januari 2010 22:04

Thelma absolut coolt ju :P

 
Ingen bild

Sussie

30 januari 2010 23:15

Fia: Håller med dig, tar man inte hand om sina djur ska man inga ha!! Ja, jag ska kolla det där med långtidsverkande nästa gång. Det enda vi har är Lantus o det vet jag inte hur länge det håller i sig, vi har aldrig använt det...

Mia: Japp, Thelma är verkligen coolt! Tyvärr håller inte maken med. =(

 
Fia igen :)

Fia igen :)

30 januari 2010 23:42

Lantus ska ha en effekt på 24 timmar (men det hade det inte på mig så jag delade upp den 2 ggr per dygn.)
Men sen kanske dom gamla hederliga långtidsverkande insulinerna som tex. Humulin är bättre som har en kortare verkningstid. Du kan jämföra här: http://diabeteshandboken.se/001_kapitel_1-37/120_insulin.html

http://diabetesfia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mia

31 januari 2010 00:39

Muta med att "nästa" husdjur får han välja namn ;) Fast får jag föreslå så ska nästa va Louise ;)

 
Ingen bild

Sussie

31 januari 2010 08:23

Fia: Ja, jag måste prata med dsk imorgon. Idag hade han 4,0 ketoner... =(

 
Ingen bild

Sussie

31 januari 2010 08:24

Mia: Blir inget annat husdjur... Kanske får jag vika mig för övermakten även om det tar emot. Jag tycker ju Thelma är SÅÅÅ mycket häftigare!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards