Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Ångest

Av lemon - 4 februari 2010 19:18

Jävla skit dag. Ångest och feber, huvudvärk o ont i halsen. Ångest för att jag missar skolan. Imorgon har jag dessutom engprov. Skulle behöva göra det för att inte hamna efter. Men jag orkar inte plugga idag o lär inte sätta mig o göra ett prov helt oförberedd. Sen har jag ju en stor uppg inför söndag. Redovisnings uppgift på tre kapitel i psykologi och ett diagnosiskt prov i psykologi. Funkar inte att säga till den elektroniska läraren att jag är sjuk. Ähh, funkar säkert på något sätt men orkar inte kolla hur.


Nu börjar även Putte känna av mina åkommor... Frusen o ont i halsen... Hampus öga är bättre eftersom vi fick en salva till honom på BVC. Toppen! Men imorgon ska Liam vara hemma från dagis. Dagis ringde förut o frågade om han kunde vara hemma eftersom de har flera sjuka personal på avd och vi vill naturligtvis inte lämna honom till vikarier, vikarierna vill inte ta ansvaret heller så det går jämnt ut. Denna sjukdomen är tydligen något som traskar runt just nu. Blä!


Idag har vi käkat riktig slarv middag men O så gott det är; Våfflor med sylt o grädde. Namnam. Hampus fick dock inga våfflor utan  pannkakor. Hittade inga glutenfria våfflor... Har ingen aning om ifall det finns överhuvudtaget. Men han älskar pannkakor så han blev nöjd ändå.


En hypotes; Är det inte elakt o säga till ett barn att du får gärna komma till mig, jag vill gärna att du kommer o sover över osv. när man VET att barnet inte FÅR göra detta för sin mamma av olika orsaker...........  -------------------------------------------------------------------------------------------------


Fick ta en paus i skrivandet eftersom Hampus just spydde... Å jag som hatar spyor!!! När jag tvättade honom efteråt sa han ""Tack för att du tvättar mig, mamma". Underbara gullunge! Nu sitter han i soffan igen, ren och med en hink framför sig. Suck!


--------------------------------------------------------------------------------------------------


Tillbaka till hypotesen; En sån här händelse har inträffat idag. Inte i detta hemmet dock men när jag fick höra om det så började jag tänka... Fruktansvärt elakt mot barnet att göra/säga så!!! Oavsett om man tycker att mamman gör rätt eller fel som inte låter barnet åka dit så kvarstår ju faktum; Mamman bestämmer!!  Medhåll eller mothugg? Delge gärna er åsikt!


 
 
Ingen bild

egon

4 februari 2010 23:45

kann det vara hypotes om det har hänt idag?Vad har hänt då?

 
Ingen bild

Sussie

5 februari 2010 00:09

Hypotes är kanske fel ord eftersom det faktiskt inträffat men det var inte i det ordet problematiken låg... Man säger inte så till ett barn utan att fråga mamman först!! Min åsikt i a f...

 
Ingen bild

egon

5 februari 2010 12:43

Det är ALTID fel att ljuga för barn även att tomten finns.Tycker jag

 
Ingen bild

Sussie

5 februari 2010 17:49

Ok... Fast i detta fallet gällde det ingen lögn utan om att ge barnet falska förhoppningar. Ännu värre, tycker jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards