Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 8 februari 2010

Kan man dra sönder en orm???

Av lemon - 8 februari 2010 19:41

Putte skulle bada vår lille orm Bonnie förut för hon/han var så kall. Tänkte bada honom i vasken, vilket vi gjort tidigare utan problem, men den lille rackarn är ju snabb som en vessla (orm?) och stack in i hålen som finns i väggen på vasken. Ni vet såna där hål som ska göra så att det inte blir översvämning... Vad göra? Halva ormen där inne o halva kvar i Puttes hand... Bara att försöka så försiktigt som möjligt att DRA ut ormen. Tyvärr är ormar rätt starka trots att de är små o Putte fick dra ganska rejält. När han/hon väl kom ut och fick ringla sig på bordet så upptäckte vi att den inte har riktigt full kontroll över kroppen. Sönderklämd eller kommer den att repa sig? Usch, stackars lilla, dumma orm!! Men alternativet var att låta ormen sticka och det är ju inte ens ett alternativ.


Så till en vidrig artikel... Idioten slängde ut en söt liten vovve från en bro. Ni ska inte tro att det var vatten under bron heller utan den lille stackarn hamnade rätt på hårda marken. Två kompisar (?) till Idioten filmade det hela. HUR FAAAAN ÄR MAN FUNTAD???? Filmen är blockad från de flesta sajter men kan ändå ses här. Jag vill inte ha den vidriga filmen på min blogg utan länkar bara. Artikeln om hur Idioten spåras upp hittar ni här. Det var en nätkampanj som gjorde att han kunde spåras. Än finns det hopp för mänskligheten men när man ser såna vidriga saker börjar man allt undra.


 


I och med detta hemska med vovven fick jag en tanke:


Låt oss säga att du och jag står på en bro. Du kastar ner en vovve, jag kastar ner en människa. Vem får hårdast sraff och varför?


Lämnar hemskheterna och övergår till lite positivt. Åtminstonde är det positivt för mig. Fick tillbaka svenskaprovet idag med resultatet 32/35, mvg-. Borde vara nöjd, och det är jag väl oxå, men vill ha full pott på nästa prov som är på fredag. Det SKA jag ha oxå! Därför lämnar jag datorn åt sitt öde en stund och tänker ägna mig åt medeltidens litteratur.


CYA!

 
 
Ingen bild

Mia

8 februari 2010 22:45

Fy fan de va de vidrigaste jag sett ...

 
Ingen bild

Sussie

8 februari 2010 22:49

Man undrar hur det står till i huvudet på en som kan göra så här...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards