Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

SOS Alarm

Av lemon - 13 februari 2010 21:25


Vid 14.30 ringde Mini. Liam hade spytt ner hela hennes kök mm, han vägrade både äta o dricka och hade ett bs på 3. Började slänga på mig kläder för o hämta honom, ringde samtidigt till 1177. Tänkte bara höra om de hade något bra tips på vad man kunde ge honom att äta tills vi kom till sjukhuset, så mycket begrep jag ju, att vi skulle få åka in, men hon sa "Öhh.. Du, jag kopplar över dig till SOS alarm". Ok, ok, jag visste inte att det var SÅÅ bråttom. Brr... Kände smått panik, tårarna brände bakom ögonlocken, jag skakade o kunde inte vara stilla. Pratade med SOS alarm som skickade en ambulans direkt. Liam o Mini åkte till KSS och jag o Putte mötte upp på akuten. Var på vippen att bryta ihop när jag såg honom. Ville bara pussa, pussa, pussa min lille gris. Dock ville inte han det, som efter omständigheterna var ganska pigg. Blev tilldelade ett rum o där fick vi sitta i 2 (!!!) timmar. Två gånger fick vi BE dem kolla hans bs. Så dåligt!


Efter många om o men kom vi upp på avdelningen. Liam åt en piggelin, två  tuggor pan-pizza o ett glas saft. Han hade inte spytt på flera timmar så vi bad sköterskorna ringa läkaren o fråga om vi fick åka hem, Liam var ju precis som vanligt, och det skulle de göra. Tror inte ens det hann gå en minut efter frågan så spydde han igen. "Ähh, vi tar tillbaka den där frågan, vi stannar". Så nu ligger han här med en kanyl i varje arm, insulin och sockerdropp får han intravenöst och de kollar hans socker 1 ggr/timme.

 


Så gick det med vår barnlediga helg och vår bröllopsdag... Men skitsamma egentligen, huvudsaken Liam mår bra!


Hampus är kvar hos Mini och mår gott i a f. =) Han hade sagt till Mini att han ska skjuta mamma o pappa o flytta till Kenth (Minis förhållande) o jaga varg! Måste han vara så drastisk o skjuta oss??? Han kan faktiskt få åka dit någongång... =)

 
 
Ingen bild

Victoria

14 februari 2010 10:50

Fy vad jobbigt det måste vara! Kan du någonsin slappna av utan att vara ständigt orolig för honom? Hoppas på det bättre! Kram Victoria

 
Ingen bild

Mia

14 februari 2010 11:17

Åh stackars liten kille, hoppas de e bättre nu, kram

 
Ingen bild

Sussie

14 februari 2010 14:16

Jadå, vi är hemma nu.

 
Ingen bild

Sussie

14 februari 2010 14:19

Victoria: Nej du, det är svårt att slappna av. Det brukar gå ganska bra när han är hos Mini men när jag såg hennes nummer på displayen igår fick jag hjärtat i halsgropen direkt. Hon ringer ju inte om det inte är något särskilt... Jadå, han är bättre nu!

 
Fia

Fia

14 februari 2010 22:37

Usch vad ledsen jag blir när jag läser om lille Liam.. Hoppas han är sitt vanliga jag nu & leker och stojar!
Vet själv hur det var när man var liten och åkte in & ut på sjukhuset och fick dropp. Men! Jag tyckte alltid att alla var så snälla på sjukhuset och så fanns ju lekterapin som jag jämt var på så jag har faktiskt bara bra minnen därifrån. Är nog värre för er föräldrar att få uppleva allt det här! Kram på er!

http://diabetesfia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sussie

14 februari 2010 22:48

Ja, lekterapin är bra men nu var vi ju isolerade iom magsjuka. =( Terapin var iofs inte öppen idag ändå men... Ja, han har piggnat på sig men är fortfarande trasslig med maten... Hur gör du IDAG om du blir magsjuk? Man har ju knappast lust att äta då... Fy va jobbigt! Kram! (Frågade sköterskan om det där inf.setet med dubbel tejp och det tyckte hon var bra. Dock tyckte inte jag det när jag fick veta att det var hård nål...=(, tänk om han lägger sig på den, aj, aj, aj! )

 
Fia

Fia

15 februari 2010 17:59

Nu var det länge sen som tur var sen jag hade magsjuka. Men brukar dricka avslagen vanlig cola för att få i mig nåt. Glömde skriva att det var stålnål. Hade mjuk innan men dom krånglade bara för mig, dom vek sig oftast så jag inte fick i mig nåt insulin.Synd att dom med dubbel tejp inte finns med mjuk nål. Du får ringa till tillverkarna & säga att du vill ha med mjuk nål :)

http://diabetesfia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sussie

16 februari 2010 07:54

Ja, jag får väl göra det. =) Jobbigt, det här med magsjuka o diabetes. Han äter knappt alls fortf och låg o pressade på gränsen hela tiden igår... suck...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards