Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Väntar

Av lemon - 16 februari 2010 22:25

Väntar på att klockan ska gå  så att jag kan kolla Liams bs o hoppas innerligt på att det gått upp nu. Det har varit ett problem hela dagen... För snart en timme sedan låg han på 5,5. 1½ timme tidigare låg han på 2,5 o jag "tvingade" i honom 2 druvsocker o ½ banan. Kopplade desutom ur pumpen för att han ska gå upp... Han borde ha gått upp mer än 3 mmol/l men något konstigt  är det helt klart med honom just nu... Men, men om 20 minuter märker jag om jag vågar gå o lägga mig el inte.


Jag är helt färdig. Jag kollade mig i spegeln förut och såg att jag är nästan svart vid ögonvrån. Trött eller inte så  brukar jag aldrig få skuggor runt ögonen i a f men tror att detta beror  på att jag inte hämtat mig riktigt sedan igår. Jag fick ju åka o hämta Liam på dagis idag för att han ligger så lågt. Köpte med "Palla Kulings" choklad, som han nobbade, popcorn, som  han nobbade, söt saft, som han nobbade och en tablettask, som han åt hälften av. Han åt lite, lite middag och en piggelin. That's it!


Usch, orkar knappt tänka... och blir ännu tröttare när jag tänker på att jag skulle pluggat idag men inte ens öppnat boken ännu. Inte blir det mycket plugga imorgon heller eftersom både Putte o Liam är hemma imorgon. Putte behöver återhämta sig efter denna dagen, han har legat dålig hela dagen och Liam behöver komma igång med maten innan han åker till dagis igen. Suck, suck, suck!


Ser dock fram emot en god natts sömn i Saras säng. Finns inte en chans att jag lägger mig i vår säng utan att byta lakan först. Jag låg där igår, sjuk, och Putte idag. Skulle jag krypa ner i dessa lakan?? Icke! Så det får bli Saras säng och Putte får gå upp i natt o kolla Liam.


Bla, bla, bla, jidder, jidder, jidder! God natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards