Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Mycket märkligt...

Av lemon - 10 mars 2010 08:15

Igår kom vi hem vid 16.30 Grabbarna-bus kollade på tv medan jag lagade mat o när maten var färdig vid 17.15 låg Hampus helt utslagen i soffan. Trodde första att han var trött men han var feberhet o tempen visade 39,2*... Han var frist 45 minuter tidigare...?! Jag åt mat o kollade sedan till honom igen. Då var han ännu varmare, röd i ögonen o ögonen rann.


Ja, jag är en "tetig" mamma och det beror nog på dramat med Liam för ett år sedan och på all skit man läser i tidningen om barn som varit hos läkare o blivit hemskickade och ett par timmar senare har barnen avlidit. Min "tetighet" gjorde i a f att jag ringde 1177 eftersom Hampus var så påtagligt påverkad, han pratade sakta och orkade inte ens sitta upp, ögonen var bara halvöppna, så hon i luren tyckte att vi skulle åka till jouren med honom.


Sagt o gjort och efter någon timmes väntan fick vi träffa en läkare. Då gick det knappt att väcka Hampus. Jag drog upp honom till sittande ställning men var tvungen att stötta honom för att han skulle sitta kvar o inte ramla. Efter läkaren kom en sköterska o tog prover på honom och strax efter hade han piggnat till....?! När vi ytterligare en timme senare åkte därifrån, med provresultat som inget visade, så var Hampus precis som vanligt?!!! Fattar ingenting!


Han är fortfarande frisk och av gårdagen syns bara ett enda spår; Han är trött! Vi var ju inte hemma förrän vid 22 igår, så idag är han hemma från dagis o  vilar men han är helt frisk! Så himla konstigt och läkaren hade heller ingen förklaring på vad det kan ha varit. Febertoppar kan man ju ha men jag kände inte igen honom, det var det som var så otäckt!


Igår gjorde jag engelskaprovet och jag tror att det gick riktigt bra. Är väldigt nyfiken så det känns jobbigt att vänta på resultatet... Väntar dessutom på psykologiomdömet på den senaste inlämningsuppgiften. Åhh, vad det är jobbigt att vänta!!!


Nu ska jag ta med mig Skrutt-Hampus o sova en stund, hans humör är inte på topp så det gör honom nog gott (o mamma oxå). MysPys!!


CYA!

 
 
Ingen bild

Mia

10 mars 2010 08:56

Man är inte "tetig" för att man kollar en gång extra helt normalt om du frågar mig, men jag instämmer i att det var högst märkligt. Lycka till med provet.

 
Ingen bild

Sussie

10 mars 2010 13:20

Tack! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards