Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Telefonförsäljare

Av lemon - 14 april 2010 23:04

Jag är anmäld hos NIX vilket innebär "Nej tack till telefonförsäljare", men det hjälper föga. Ett par gånger i veckan ringer det olika försäljare och idag var inget undantag men dialogen idag blev lite underlig och jag frågar mig själv "Är hon helt pantad???" Så här var det:


- Hej, jag heter ------ och ringer ifrån motorlotteriet, är det Susanne Lindahl jag pratar med?

- Ja.

_ Vad bra, du har nämligen tur idag. Din adress har blivit utvald och du ska få vara med i nästa månadskampanj där man kan.... *jag avbryter*

- Kostar det något??

- Ja, eftersom vi har de största miljonvinterna så... *jag avbryter*

- Då är jag inte intresserad!

- Nähä, du hade räknat med att du skulle få det gratis?

- ???? NEJ, jag hade inte räknat med någonting, jag hade inte räknat med att få detta samtalet ens...

- Nej, det förstår jag... *jag avbryter*

- Och kostar det något är jag inte intresserad!!

- Ok, tack o hej!


Visst var repliken underbar??? "Du hade räknat med att få det gratis". Jag satt som ett levande frågetecken med telefonen i handen efteråt. Frågande och skrattande! Hur dum får man bli??


Idag har jag hittat ett par sommarjobb jag ska söka. Att köra ut jordgubbar, hur låter det? För mig låter det toppenbra! Älskar att köra bil och att ha kundkontakt så jag hoppas verkligen på detta jobbet. Arbetstiden är underbar - eller inte... 04.30-11.00 Skönt att sluta tidigt ja, men jag är en kvällsmänniska och har svårt att komma i säng på kvällarna. Men, allt går bara man vill!


Iförrgår försökte jag få tag i kära rektor T men han var på tjänsteresa o återkommer på torsdag. Fick veta av dagis vad det var för resa... Han får en rektorsutbildning! Hmm.... Han är ju redan rektor...? Måste väl vara någon utvecklingskurs eller dyl? Men så sa inte dagispersonalen utan enligt dem var det en rektorsutbildning. Kan han kanske behöva i o f s... =) Frågade även personalen om det finns dagmamma i Hällekis men där gick jag bet... Finns i Årnäs. Känns väldigt avlägset att åka ända till Årnäs med en av killarna o till Hällekis med den andre så det var heller ingen bra lösning. Ska bli spännande att höra hur rektor T tänkt lösa detta med överflytt och dessutom semestern. Putte ska bara ha två veckors semester och jag vet ju inte hur jag ska jobba ännu så det vill ju till att det finns någon personal tillgänglig som kan Liam även under sommaren... Skiter i hur han löser det, bara han gör det!


Nu är det strax dags att leta upp John Blund som lyser med sin frånvaro så...


CYA!

 
 
Ingen bild

bimbi

16 april 2010 09:15

Underbart, Sussie att snoppa av telefonförsäljare på det viset. Jag kunde inte gjort det bättre själv. Det låter jättebra att din adress är utvald, dom kör med alla möjliga trix.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards