Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 17 april 2010

Usch för våren

Av lemon - 17 april 2010 07:18

När våren kommer börjar det hysteriskt roliga, städa utomhus o städa förråd, dessutom div sjukdomar...


Ja, det är väl klart att vi inte fick vara friska. Vi var friska i ca en vecka innan nästa sjukdom kom. Liam är offret denna gången. Riktigt hemsk förkylning med jobbig hosta o segt äckligt snor. Nu börjar även jag o Hampus att hosta... =(

Det finns inte ord för att förklara hur trött jag är på alla sjukdomar som avlöser varandra.


Det finns saker i livet som är omöjliga att sätta ett pris på. Hälsa är en sådan sak. Man betalar precis hur mycket som helst för att få vara frisk. Tyvärr finns oftast ingen medicin mot sjukdomarna vi får, förkylning, magsjukia, feber, diabetes o gluten.



Gluten ja... Hampus klagar på ont i magen i stort sett varje dag. Funderar på varför... Jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det... Det verkar bli värst på em/kvällen. Jobbigt när man inte kan hjälpa honom att ta bort det onda.


Idag ska jag köra Sara till tåget. Hon ska plugga på körskolan och förhoppningsvis bli klar med det sista innan hon kan boka tid för teoriprovet. Vad vi ska hitta på hemma vet jag inte riktigt men ett projekt är att städa ur det lilla förrådet vi har så att man kan gå in där. Inget roligt göra men dessvärre nödvändigt. Önskar man kunde ha det organiserat men det är svårt då man behöver rota i lådorna allt som oftast.

 


Nej, nu är det dags för lite mer kaffe o en cigg innan frukost. Ha en bra lördag alla o glöm inte att rösta på min blogg. Röstningen pågår till söndag. Röstar gör ni HÄR!


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards