Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 21 april 2010

Blev lite ledsen

Av lemon - 21 april 2010 19:32

Sara skickade ett kort på sig själv i morse som visade en hemsk svullnad. Trots det var jag inte riktigt förberedd på synen som mötte mig.  Hon såg nästan grotesk ut och jag blev riktigt ledsen när jag såg henne. Men det ändrar sig snabbt och när jag åkte därifrån efter 3 timmar hade svullnaden lagt sig lite, lite på ena sidan. Det mest positiva med alltihop är att hon inte har ont. Det är jobbigt och stramar för att det är svullet men hon har inte ont. Så himla skönt! Hon får äta om hon vill, mjuk mat, som mos eller dyl o när jag var där petade hon i sig ett smörgåsrån. Imorgon ska jag hämta hem min Fompe-fjärt och det ska bli skönt! Hoppas att svullnaden lägger sig fort!! Jag fick lov att lägga ut en bild på underverket och så här ser hon ut! Först en "före"-bild! =)

 

 


Gjorde ett matteprov idag och det kändes riktigt bra. VET dock att jag har två fel och har jag inte gjort några slarvfel så tror jag inte det är fler än de två felen! Fick dessutom resultaten på engproven jag gjorde förra veckan, 58/59 (ett retligt jävla fel) på det ena och 56/58 på det andra. Är mycket nöjd. Hade glömt av att jag har engprov imorgon igen så det gäller att plugga ikväll!! Nu är jag inte lika orolig i kroppen som igår efter Saras op så det ska nog gå bra!


Pratade med käre rektor T på Liams dagis idag och frågade honom hur han hade tänkt sig att en överflytt ska gå till. Han hade inte funderat på det ännu då det inte var aktuellt förrän till hösten. Liam ska alltså gå kvar ett tag efter sommaren. Jag framförde min åsikt om D och sa att jag vill inte att hon har ansvaret för Liam. Han undrade varför och sa att det var ju hans, personalens och mitt eget ansvar att se till att det finns en god kontakt med personalen. Jo visst, jag har inget emot D men jag tycker att hon är virrig och vill inte att hon ensam har ansvaret för honom. Kan jag kräva detta tro? Är jag dömande? Jag har Hampus på detta dagiset och har alltså träffat och pratat med D många gånger så det är inget taget ur luften utan jag tycker verkligen att hon är vimsig. T påpekade att han tyckte att jag pratar skit om D, då jag sa att jag tycker hon är vimsig. Så är det inte, och det ska jag tala om för T nästa gång jag pratar med honom. Jag ska tala om att jag lätt informerar D om min åsikt men det kan ju lätt uppfattas fel av henne och att jag hoppas att han kan sköta det snyggare! Vi måste ju känna oss trygga med att lämna Liam och bara tanken på att lämna honom till D gör att jag får jobbiga fjärilar i magen.


Ähh, skiter i detta nu med Herr rektor T ger jag inte mycket för. FY, URK o BLÄ!


CYA!

 
 
Ingen bild

Frustrerar far!

21 april 2010 20:24

Om det ändå hade varit lagligt att hota någon så hade jag nog fan mordhotat T, Men det är det ju inte så jag låter bli.....

 
Ingen bild

Mia

21 april 2010 20:28

Kräva kan du nog inte göra utan att ha mer fötterna men man kan tycka att rektorn borde lyssna på föräldras önskemål.

 
Ingen bild

Nicklas

21 april 2010 21:58

Ja du..... Har också haft en del duster med olika rektorer i kommunen när det gäller våran allergiska son. Så jag kan förstå dig hur du känner. Man vill kunna lämna sitt barn på dagis/dagmamma och kunna känna sig trygg över att dom tar bra hand om dom. Vad du än gör så ge inte upp utan stå på dig. Kram

 
Ingen bild

Mia

21 april 2010 22:00

P: Finns andra vägar tipsade S om detta på fb. Lycka till.

 
Ingen bild

Carina

22 april 2010 11:50

jag tycker som du, hon känns inte som en stadig person med full koll som det behövs för din del för att du och Putte ska känna er trygga.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards