Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 16 maj 2010

Kommentarer

Av lemon - 16 maj 2010 05:26

Ska folk kommentera, uttrycka sin åsikt, så anser jag att man ska stå för sin åsikt oxå, vilket i sin tur innebär; Kommentera inte om du tänker vara anonym!!! Syftar till tidigare inläggets kommentarer, "Ls kompis" och "släkting". Fegisar kallar jag sådana människor!


Tydligen finns det olika åsikter om hur en vän ska vara och Sara får skit för att hon dissat L, L är ju faktiskt bara stressad. Jag hade inte tänkt skriva mer men blir bara tvungen...


Har man rätt att bete sig illa mot sina vänner för att man är strtessad? Jo, någon gång kan man väl acceptera, som vän måste man ju ha en viss tolerans, men när det pågår dag ut o dag in, vecka ut o vecka in, då måste man väl ha rätt att bryta upp? Om man behandlar sina vänner illa bara för att man är stressad då ska man väl inga vänner ha? Jag är tämligen övertygad om att jag hade förlorat mina vänner om jag betett mig illa mot dem upprepade gånger och om jag bett dem hålla käften hade de nog blivit både chockade o  ledsna. Man gör inte så mot en vän man är rädd om, en vän ska man respektera och vårda! En vän är det bästa som finns och genom att respektera varann och behandla varann som man själv vill bli behandlad kan man hålla liv i vänskapen.  Mina närmaste vänner har jag haft som vänner i 26 resp 25 år och det hade knappast varit möjligt om jag behandlat dem respektlöst, sedan spelar det banne mig ingen roll hur stressad jag hade varit eller hur långt bort min pojkvän bott! Det är när man har det jobbigt som man vänder sig till sin vän för att få stöttning, inte skjuter man bort sin vän o behandlar dem illa när man har det jobbigt?! Eunough!!!


------------------------------------------------------------------------------------------------


Igår åkte Putte till Götene och gick till öltälten med Flasse. Jag hade ingen lust o följa med, kände mig allmänt deppig o nere pga av smärta efter operationen jag gjorde i tisdags, så jag o Sara kollade på Avatar. En mycket bra film!! Gick o la mig vid midnatt o vaknade med ett ryck kl 04.45 Sängen bredvid mig var tom.... Hade fått ett mess kl 01 om att Putte gick hem (1½ mil) och han hade då gått i 45 minuter... Hmm... Gick ner och hittade honom på soffan där han lagt sig för att inte väcka mig (ja, jag är så lättväckt och har svårt att somna om).


Innan han åkte så fick han löfte om att skjuts skulle ordnas. Vet inte riktigt vad som hände men någon skjuts fick han inte i alla fall och inte ringde han mig heller. Jag hade druckit tidigare på kvällen men inte efter ca 19 så nog hade jag kunnat hämta honom, men han ville inte väcka mig!  Lite dum-snällt... Nu har han i alla fall gått o lagt sig i sängen och jag som vaknade med ett ryck blev alldeles klarvaken när jag upptäckte att sängen var tom och sitter alltså här o inväntar tröttheten. Klockan är ju faktiskt bara 06 än så länge och det vore skönt att sova en stund till, men som sagt; svårt att somna om... =( Är i alla fall väldigt glad att jag inte följde med igår!


Funderar på vad jag ska ägna denna sista barnlediga dag åt. Det lutar åt plugg eller trädgårdsarbete. Behöver rensa mina rabatter. Urk! Inte kul men ett nödvändigt ont! Men kanske viktigare med skolarbete? Har fortfarande en del att komma ikapp med... Jo, så får det nog bli. Har eng. prov på tisdag och ett par bokrecensioner att lämna in. Ska dessutom förbereda ett par frågor till socialen imorgon. Jag ska dit o göra en intervju inför ett fördjupningsarbete om familjehem. Ska bli kul, men det är ett stort arbete som kräver sin tid, tid som jag inte har...


Blev lite glad tidigare i veckan då de ringde från sjukhuset. Liam ska få en ny pump. En pump som mäter bs och tillför insulin. Perfekt, man behöver inte sicka honom så ofta och man ser direkt i pumpen åt vilket håll han är på väg. Dessutom varnar den om han sjunker eller stiger fort så att man kan häva det! Hoppas att det blir bra med en sådan. Ska dit den 27e på utbildning om pumpen. Så här ser den ut, vi valde den blå!

 


Med i startpaketet får vi 10 st sensorer. Man har en sensor på sig i ca 6 dagar så dessa tion skulle alltså räcka i 2 månader. Vill man sedan ha fler kostar 10 till ca 3500 kr. En summa man får betala själv! Jag ska dock söka ett par fonder och se om man kan få lite hjälp. Diabetessköterska trodde dock att det blir subventionerat pris till hösten så det är helt klart idé att byta pump i alla fall. Den går ju att använda utan sensorer precis som pumpen vi har nu. Håller i alla fall tummarna för att det blir subventionerat väldigt snart!


Nu ska jag ta mig en kopp kaffe o en cigg på altanen. Skönt ute trots den tidiga timmen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards