Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 1 juni 2010

Full fart just nu

Av lemon - 1 juni 2010 20:20

På både hemmafronten och i skolan.Har alldeles för mycket kvar i skolan med tanke på att det bara är en vecka kvar innan det är över för terminen. Har dock fått ett positivt besked. Jag skulle ju göra slutprovet i psykologi men utan att ha gjort det har jag fått betyget MVG. Kan alltså skippa slutprovet och därmed en himla massa jobb! Så skönt!


På hemmafronten går mycket tankar till Liam (som vanligt) och hans nya pump. Jag var super - duper - nöjd med den i tre dagar men sedan mätte den VÄLDIGT fel. Den varnade för att han var låg, alltså under 4 mmol/l så jag tog ett stick i fingret på honom för att få ett mer exakt värde. Blev väldigt konfunderad då mätaren visade "Hi". Tänkte att det måste vara fel på mätaren så jag kollade med den andra mätaren vi har och den visade oxå "Hi". Visst vet jag att det är lite fördröjning i pumpen, att värdet inte är exakt men att den visar så fel är ju rent farligt och det gör att pumpen är tämligen verkningslös. Det strulade även dagen efter, alltså igår, men idag har den visat rätt igen. Igår fick vi sätta en ny sensor eftersom han rivit bort den första. Idag var det dags för ytterligare en ny sensor.... En dyr historia... Inte för oss eftersom priset är subventionerat men en sensor kostar 340 kr + moms för landstinget. Dessutom är det allt annat än kul att sätta dessa nålar på honom. De är 2-2½ cm långa.

 


Vad mer.... Jo, den årliga resan till Liseberg med hotell är bokad. Varje år åker jag o Putte till Liseberg utan barn. Helt underbart. Man behöver verkligen det ibland. Skönt att bara vara hemma o ta det lugnt när man är barnledig men att få komma ut tillsammans och vara Putte o Sussie istället för Mamma o Pappa är oxå guldvärt. Det bästa med allting är dock frukosten!!! Älskar hotellfrukostar! Denna gången blir det två nätter på Hotell Heden! Längtar redan!


Årets första pool-dopp blev avklarat idag, näck såklart!! =) (Underbart att bo på landet!) Kallt som satan eftersom vi inte köpt nya  solfångare ännu, snart så, men jag doppade mig i alla fall! =) Lovade pojkarna att vi skulle bada nu på em efter dagis men jag hade tur, de bangade! Hampus doppade fötterna o sen vände han! Tur för mig eftersom jag inte alls ville bada men vad gör man inte för de små liven?!

  Måste bara visa den "lilla" söta snigeln som spatserade genom min trädgård igår. Den största snigeln jag sett i hela mitt liv. Någon som vet vad det är? Fick ett förslag på Fb om att det var en "Vinbärssnäcka" och ska i så fall tydligen vara ätlig! Jag passar den måltiden! Har ätit sniglar och det är riktigt gott men jag vill inte äta egenplockade! =)

    CYA!

 
 
anna

anna

1 juni 2010 22:40

grymt söt blogg :)

http://www.annsi.bloggplatsen.se

 
Sussie

Sussie

1 juni 2010 22:43

Tack! Vad roligt o höra! =)

http://lemon.bloggplatsen.se

 
zozo

zozo

2 juni 2010 06:47

aj stacKARN, OCH SÖT/ OCH SNYGG BLOGG!!!

http://lovezozo.bloggplatsen.se

 
Julia

Julia

2 juni 2010 08:50

oj, vad jobbigt att den gör så, det måste ju vara väldigt påfrestande :/

http://ridskon.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

sabinne

2 juni 2010 12:07

Vad är det på bilden?? och vad gör du på bilden??

 
Sussie

Sussie

2 juni 2010 13:06

Sabinne: Antar att du menar den översta bilden? Där sticker vi vår son i rumpan med en nål som är ca 2 cm. Den ska känna av hur Liam ligger i sitt blodsocker eftersom han har diabetes.

http://lemon.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Antonia

9 juni 2010 14:24

Hoppas allt är bra med lillkillen, kan inte va skoj att sticka gossen med en sådan stor nål. Jag hade svimmat!!! sköt om er, hör gärna av er nån dag.... Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards