Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 10 juni 2010

Saknar min fiende - redan...

Av lemon - 10 juni 2010 09:48

Nog måste man kalla ångest för en fiende? Och denna fiende saknar jag idag, min första lediga dag, min första dag på sommarlovet. Visst låter det märkligt men i ett halvårstid har ångesten över väntande skolarneten leget o tryckt över axlarna som ett tungt ok och nu när det är borta känns det inte ett dugg befriande, bara tomt.


Jag hade hamnat efter massor i skolan och i helgen som gick läste jag ut en bok, gjorde bokrecension på den, en bokrecension på engelska, pluggade inför två prov (ett i måndags o ett i tisdags), skrev färdigt mitt fördjupningsarbete. I måndags när jag kom till skolan fick jag ytterligare en uppgift i samhällskunskapen och dessutom göra lite ändringar i fördjupningsarbetet. Skickade in allting så sent som igår kväll, efter skolavslutningen. Phu! Fick beskedet via mail idag att jag fick MVG på hela kursen i Samhäll. Gissa om jag är nöjd med det!! Särskilt med tanke på hur jävla ointressant jag tycker att samhäll är! Återstår bara besked på betygen i engelska o svenska...


Ska alldeles strax ringa högskolan också och fråga hur man får dispens från Matte B.... I höstas ringde jag till högskolan tre gånger för att vara säker på att jag gick alla kurser som krävdes och det som var krav var Svenska B och Samhäll A. Häromdagen fick jag veta att man var tvungen att ha Matte B också! Fatta hur sur jag blev! Hade de sagt det i höstas hade jag ju gått den kursen nu! Måste få dispens! Så är det bara. Jag söker på mitt högskoleprovsresultat och deras statistik visar att lägsta poäng för att komma in är 0,3 och jag fick ju 0,7... Det hänger alltså bara på Matte B. Klart att det alltid ska vara något som strular!


Längtar som f-n till nästa helg.... Då blir det Liseberg, jag o "guben" själva! YeeeeS!


CYA!

 
 
Ingen bild

Carina

10 juni 2010 11:31

grattis till MVG jag har ingen koll vad jag fick än..visst är det surt att få sena besked jag fick ju mitt v 10 om Sv B..håller tummarna att det går att få dispens.. gött me Lisebeg njut...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards