Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 12 juli 2010

Antagningsbesked

Av lemon - 12 juli 2010 20:21

Efter en lååång, lååång väntan kom så antagningbeskedet kl 10 idag. Från 8 hängde jag på Flashbacksforum o kollade om någon kom med info om vilken tid beskedet skulle komma och klockan 09 dök det upp ett inlägg med "inside  information" från en som jobbar på studera.nu. Han sa att beskedet skulle komma kl 10...


Mycket riktigt, efter en väldigt lång timme och många uppdateringar dök beskedet upp. Jag hamnade som 3e reserv. Detta är som tur är bara första urvalet och chansen är stor att jag kommer in i 2a urvalet! Tills dess tänker jag hålla både tummar o tår! Det känns bra i alla fall och jag TROR att jag kommer in!


Har kllat statistiken från de tre senaste åren och även där ser det ljust ut. Man måste tro på statistik!!  2008 var minta resultatet på högskoleprovet 0,8 i första urvalet. Vid andra urvalet var det 0,5. I år var det oxå 0,8 och jag har 0,7.... Förra året var minsta 0,3 vid 2a urvalet... Visst verkar det positivt?


Nu blir det ytterligare tre hemska veckor då man bara sitter o väntar.. En nervös jävla väntan!!! Beskedet kommer i början på augusti!


Socialpsykologiskt program
180hp, Dagtid, Helfart (100%)
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Högskolan i Skövde,
Skövde
Grundnivå


HP-0,70


Reserv 3


Totalt 32 i UG
 
 
Ingen bild

Nicklas

12 juli 2010 21:08

Hoppas och tror att du kommer in. Ska hålla tummarna tills du får beskedet. Kram:)

 
Ingen bild

Annica Gustavsson

13 juli 2010 06:07

Håller tummar och tår för dig, kära kusin!

 
Ingen bild

bimbi

1 augusti 2010 13:53

Jag hoppas att du kommer in min lilla dotter, så som du har slitit i vinter. Det är du värd. Vi får väl se om det kan bli någon överraskning från din mor.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards