Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

Varför stressa...?

Av lemon - 18 juli 2010 22:52

Nu är det snart ett år sedan jag blev sjukskriven. Jag var sjukskriven i 6 månader och under denna tiden fick jag inte så mycket som en enda krona eftersom jag fick avslag på min "begäran" (förfrågan borde det väl heta?) om sjukpenning från Försäkringskassan. NU har jag fått papper från Tingsrätten angående min överklagan. NU, ett år senare... Ja, varför stressa? Det drabbar ju bara en enskild individ och inget statligt företag så då är det inte bråttom. Ja, nu har jag rätt att yttra mig innan rätten fattar ett beslut så jag filar på ett yttrande. Ska bara plita ner det och skicka in oxå.


Låt oss nu säga att jag vinner, vilket jag inte tror på för fem öre, men OM, får jag då ränta på de pengarna som de har hållt undan för mig i ett års tid? Det BORDE jag väl få om allt ska vara riktigt?


Behöver jag formulera mig "korrekt" med ett anpassat språk eller kan jag skriva precis som jag känner, direkt från hjärtat? Kanske bör man använda ett anpassat språk när man talar med paragrafryttare? Egentligen har jag lust att spy ett helt papper fullt med galla över inkompetenta j*a Försäkringskassan men det är väl bäst att hålla käften...


Försäkringskassan menar att det i min journal inte finns några "medicinska fynd som visar att arbetsförmågan är nedsatt till minst en fjärdedel". Min läkare pratade med Försäkringskassan vid flera tillfällen för att få dem o FATTA men lyckades inte. Ska jag då verkligen behöva lida för att min läkare inte är bäst på att utrycka sig i skrift? Det är väl fan inte det han jobbar med?


Blir så jävla trött.... Tänker plita ner den där skiten snart i alla fall utan större förhoppning om att få ett enda öre.


Nu en lugnande cigg!


CYA!

 
 
Ingen bild

Carina

18 juli 2010 23:38

ja dom har sin egen stil, mina pengar för sjukskrivn i mars fick jag i veckan. kallar ja snabba ryck..NOT

 
Ingen bild

Annica Gustavsson

19 juli 2010 00:00

Har en väninna som blev sjukskriven av sin läkare på vårdcentralen på grund av utbrändhet då hennes far gick bort och hennes son blev sjuk i samma veva, och allt bara blev för mycket för henne. Försäkringskassan godkände inte sjukskrivningen och hon fick inte en krona i ersättning! Försäkringskassans läkare har ju inte ens träffat henne, men gjorde en bedömning i alla fall... Konstigt!

 
Sussie

Sussie

19 juli 2010 00:42

Carina; Nej, du är ju privatperson, då är det inte så brått! Tvi på dem!!!

Annica: Det är ju exakt vad som hände mig. Inte samma "olyckor" men att det bara blev för mycket och Försäkringskassan bedömde på samma sätt. Så himla illa!!! Dessutom kränker de den läkaren som träffat personen i verkligheten. Skulle de inte klara att bedöma om en person är arbetsför eller inte?

http://lemon.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annica Gustavsson

19 juli 2010 06:48

Det är inte klokt hur det kan fungera. Här tror man att man ÄR sjukskriven, och sedan så gör Försäkringskassans läkare en helt annan bedömning, utan att ha träffat patienten och plötsligt är man INTE sjukskriven och får inga pengar... Detta får man dessutom veta först EFTER att sjukskrivningen är över... Sorry, det blir inga pengar till dig. Helt sjukt!

 
av irja

av irja

19 juli 2010 17:56

Bästa Vän !!!
Skriv precis som du har det och känner,vi är vanliga människor, och ska inte behöva skriva på något annat sätt än den SVENSKAN vi lärt oss i skolan......DEN här regeringen skiter i den lilla människan,vi måste kämpa för en rättvisare SVERIGE,och det kan vi ju nu till höstens val.....Gör din röst hörd......DEN här regeringen tänker bara på sin egen vinnings skull.....ÄR själv reumatiker .....Håller tummarna för dig, att du får rätt,,, Dagens citat: den som är sjuk har bara en önskan, att få bli frisk, den friska människan har många.....Välkommen gärna med kommentarer.....KRAM IA

http://40-talisten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards