Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

De kom hem oskadda

Av lemon - 20 juli 2010 20:41

Se tidigare inlägg...


Sanna och Philip är nu hemma.


Antar att det var precis som kommentarerna i tidigare inlägg föreslog: Ungdomarna ville vara ensamma ett tag. Man kan hoppas att de en dag själva blir föräldrar och får uppleva den hemska oron en förälder måste känna då barnet bara är borta. I dagens samhälle är det så himla vanligt att folk bara försvinner och "fallet" aldrig når en lösning och som förälder ploppar naturligtvis de hemskaste bilder upp.


Ringde min dotter tidigare idag. Hon är hos Cicci och idag har de två begett sig till Stenungsund för att träffa två killar. Jag ringde Sara enbart för att tala om för henne att hon ska vara rädd om sig... "Du är så löjlig Mamma", sa hon. Ändå är hon så himla go och förstående så hon ringer mig alltid och talar om när hennes planer ändras eller så. Hon ringde nyss för att tala om att hon o Cicci inte tar tåget hem till Cicci som det var bestämt utan att de sover över i Stenungsund. Då hon är med Cicci är jag inte speciellt orolig och jag har tidigare sagt att hon i stort sett får åka vart hon vill bara hon talar om hur planen ser ut och att det är en plan jag accepterar. Jag menar, säger hon att hon ska åka någonstans men inte vet hur eller var hon ska sova utan har attityden "Det löser sig" så skulle jag protesterat men hon sköter alltid sådant. Cicci hade den attityden nu när de åkte till Stenungsund men då sa Sara att hon inte tänkte följa med om det inte var bestämt vart de skulle sova... Redig tjeja!


Nu ska jag lyssna lite på min ljudbok igen. Lyssnar på "Pojken som överlevde förintelsen". Riktigt bra bok! Jag tänker avnjuta den i mina nyinköpta trädgårdsmöbler med en cigg o en kopp kaffe!


CYA!

 
 
gubbfan

gubbfan

21 juli 2010 12:43

Det ruskigaste är att man slutar inte oroa sig för sina ungar fast man, som jag, nästan är en mumie.
Och inte blir det bättre av att man har inställningen att alla ungar är mina ungar.

http://gubbfan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards