Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under juli 2010

Av lemon - 6 juli 2010 22:20

En pr-kupp, jovisst, men man eldar faaan inte upp 100 000:- när det finns folk som lever i misär, som inte kan äta sig mätta. Jo, hon får ju pr för som bekant är all uppmärksamhet bra, även negativ sådan... Blir förbannad när jag ser att 100-lapp efter 100-lapp brinner upp o blir till aska. Ge dem till bättre behövande -  ge dem till mig! =) Helt sjukt! Se inslaget när Gudrun Schyman eldar upp 100 000 kronor!

 


Fick sedan höra att det är olagligt att förstöra pengar men efter att ha kikat runt lite så verkar det som att den lagen försvann 1980 och numera är det tillåtet.


Men fy fan vilket hån mot människor med taskig ekonomi....


Tur att jag inte för en politisk debatt här annars hade jag nog haft ett o annat att tillföra diskussionen! =) Men nej, mina läppar är förseglade, det kan aldrig bli bra att föra en sådan debatt!!

Av lemon - 6 juli 2010 21:21

Hänger på studera.nu 24-7 o väntar på antagningsbeskedet. Jobbig jävla väntan!!! Idag har jag säkert loggat in 30 ggr (om det räcker) och faktiskt har det hänt något idag, jag fick beskedet att jag inte var behörg till socionomprogrammet i Gbg. Detta visste jag redan... Matte B fattas och det fick jag ju veta  slutet på maj. Dock har jag behörighet till socialpsykologska programmet så jag hoppas, hoppas, hoppas. Men... Kommer jag inte in har jag planer på att läsa in Matte B och söka igen till socionomutbildnngen som börjar tll våren. Hade tänkt skippa det eftersom jag tycker det känns omöjligt med tanke på Liam och hans diabetes men jag måste göra ett försök. Man har ju mycket självstudier och inte obligatoriska föreläsningar el dyl varje dag så det borde gå o pussla ihop. På något sätt ska det fixa sig, så är det bara! Om bara beskedet kunde komma.... suck!


Ser i alla fall fram mot den kommande veckan. På fredag kommer Madde o Jepser hit. Troligtvis en lugn fredag men på lördag är det meningen att vi ska ha lite partaj. Lugnt, som vanligt, eftersom vi har gossarna hemma men det blir väl lite poker o bad  poolen. Flasse kommer oxå med guran! Mycket trevligt!


Finns lite andra godsaker att se fram emot oxå men inget jag orkar plita ner just nu!


CYA!

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards