Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2010

Jag blir så jävla trött...

Av lemon - 4 augusti 2010 21:20

Idag har jag legat i som en igel med tvätten. Sorterat, rensat, tvättat, vikt o burit in. Hunnit med att packa pojkarnas kläder inför helgen oxå. Detta låter kanske inte så "mycket" men eftersom jag drar ut på klädbiten HELA tiden fanns det MASSOR och det har faktiskt tagit hela dagen. Går i och för sig mycket lättare då jag lyssnar på P3 Dokumentär under tiden. Idag hann jag med tre dokumentärer: Tjörnbrokatastrofen, Hans Scheike, och Tvångssteriliseringarna. Mycket spännande! Nu är jag slut som människa, har tagit mig en dusch o tänkte slappna av...


Upptäcker då att Liam har bajsat i blöjan...! Han har börjat med denna hemska vanan den senaste veckan och det är bara för äckligt! Det är alltså när han gått o lagt sig han gör detta, han använder ingen blöja på dagen. Bara att plocka upp honom o tvätta av honom, på med ren blöja och godnatt igen. En halvtimme senare larmar hans pump... När jag kommer in till honom står han på alla fyra i sängen, sträckar fram handen och säger "Titta, Mamma"... I handen har han slangen.... suck! Kollade pumpen o där står det "Ingen sensorkontakt". Jag frågar Liam om han tagit av sig sensorn oxå och får naturligtvis ett jakande svar. Blir så jävla trött! Senast igår satte jag ny sensor och ny slang och nu var det dags att göra om det igen. Han brukar inte skrika när man sticker honom men nu måste jag träffat en nerv eller någonting för det gjorde jätteont på honom o han gallskrek. Väl klar med detta var det dags att putta honom i säng igen och klockan hade hunnit bli 21.20 Liam lägger sig aldrig senare än 20 så jag lär väl få det jätteskoj med en trött o gnällig Liam här imorgon! Jävla piss-sjukdom!!!!


Släpper detta nu..... Phu! För ikväll i alla fall...


När jag hämtade gossarna på dagis idag så frågade Hampus när han skulle få börja på sitt dagis igen, han är på Liams dagis nu över sommaren. Jag frågade om han ville till sitt dagis för att han saknade A ( en dagisfröken han tycker mycket om) och så var det. Jag fortsatte med att fråga om han saknade J o det gjorde han det med, likaså saknade han M och till sist frågade jag om han saknade D och fick svaret NÄÄ... Oj då! D är den tidigare nämnda dagisfröken som jag vägrar ska ta hand om Liam då det blir dags för Liam att byta dagis. Kanske är det inte bara jag som är knäpp som har en något negativ inställning till D?


Nu ska jag gå in o ta mig en kopp kaffe o invänta mitt besök, Malin o Helena är på väg hit!


CYA!

 
 
Ingen bild

Mia

4 augusti 2010 22:08

Oj sncaka om att bli bakslängd i tiden .. bodde ju hos min mormor o morfar på Orust när tjörnbron rasa. Min morfar hade en tobaksaffär i Göteborg och just denna dagen/kvällen lämnade han affären en timma tidigare viket va mkt ovanligt. Han hann knappt hinna hem innan nyheterna kom med alla dessa människor som bara kört rakt ut i intet .. usch ja ryser nu .... iaf snacka om ängkavakt .. sen efter det gick färjetrafiken i skyttetrafik o de miltals långa köer för att bara komma över till ön .. Drömde massor av mardrömar om det i många år men nu va delängesen sånt som biter sig fast när man e så påtagligt nära.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards