Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2010

Blandade besked, blandade känslor o en stor dos tacksamhet

Av lemon - 5 augusti 2010 21:43


 

Började denna dagen med att hänga på studera.nu eftersom beskedet skulle komma idag och ca 09.00 släpptes beskedet. Ett lyckorus gick genom hela mig när jag såg att jag var antagen!! JIPPIE! Den 30e augusti börjar jag på högskolan i Skövde och där ska jag tillbringa de tre kommande åren. Känns riktigt spännande och jättebra. Kommer säkert att bli tufft men jag älskar att ha ett mål och tillslut nå det. Det där med att ha mål i livet är ganska kul... Det är oftast inte själva målet som är det viktiga utan resan dit! Nu längtar jag sjukt mycket efter att få börja!

 


Det andra positiva beskedet som kom idag var att även Sara är intagen till den gymnasielinje hon valde i första hand. Hon stod ju som första reserv... Det blev en mycket glad Sara då hon såg ordet "Intagen"!

 


Idag fick jag besök av Mikka (Mikaela) som jag inte träffat på säkert 8 år. Hon kom hit för att hämta lite pojkkläder som Liam vuxit ur. Det var jättekul o träffa henne o vi hade massor att prata om. Jag var naturligtvis nyfiken o frågvis angående hennes barn och fru.... Ja, ni läste rätt och därav min nyfikenhet. Det bästa med Mikka är att ingenting är tabu och hon tar aldrig illa upp för att man är frågvis.


Det negativa beskedet jag fick idag är JÄTTEnegativ... Puttes skattepengar kommer inte som det var tänkt och därför står vi här nu med en hel månads räkningar som vi inte kan betala... Funny! Nästa vecka får jag alltså sätta mig o ringa runt till diverse företag o förklara läget och be om en månads uppskov! Fuck!!!


Ytterligare ett problem med att dessa pengar inte kom som de skulle är att vi lovat gossarna att åka till kusten... Jag är tämligen noga med att aldrig lova dem något jag inte kan stå för så vad gör man nu...? Bara att plocka ut lite av den pyttelilla buffert vi har o åka iväg. De har pratat om denna resan hela veckan... "På fredag ska vi åka till kusten, bo i husvagn och fiska krabbor". Inte kan man då tala om att det inget blir av...? Nej, det är bara o skaffa pengar o åka iväg!

 


What else...? Inte speciellt mycket...Jo, Sara ska opereras på tisdag! Denna gången halsmandlarna. Det trista är att gossarna inte är på dagis på tisdagar och att ta med två huliganer till sjukhuset där fokus ska ligga på Sara känns tämligen omöjligt så mormor ställer upp. Känns bra. Min lilla mamma är underbar att ha med sig på sjukhus. Ofta kan man känna sig stressad av folk som ska vara ett stöd på sjukhuset men aldrig med min mamma. Hon är lugnet själv!

 

Satt igår o fundera på hur det kom sig att jag påbörjade denna studieresa jag gett mig in på... Jag har alltid velat bli kurator eller liknande men eftersom jag sumpade studierna i tonåren kändes inte troligt eller ens möjligt att jag skulle kunna vidareutbilda mig. Just därför har jag inte ens kollat upp möjligheten... Hur som helst, Halloween förra året satt jag i bilen på väg till Lidköping och pratade med Malin. Vi pratade om min dåvarande situation med ett jobb jag inte kunde ha, försäkringskassans avslag om sjukpenning osv. Malin föreslog då att jag skulle börja plugga. Jag hade ju en något negativ inställning och svarade att jag inte skulle kunna det. Malin sa" Klart du kan det, du kan klara vad du vill osv". Där föddes idén för jag tänkte att "Ta mig fan, hon har ju rätt"! Redan veckan efter började jag rota i härvan av utbildningar, vad som krävdes och hur jag skulle gå till väga. Sedan flöt det bara på. Jag bestämde mig för att jag SKA gå en utbildning och se där, det gick ju vägen! Farligt att vara dåligt informerad och ha låga tankar om sig själv! Tack Malin för att du gav mig denna puffen och ett tack till mina kära make som alltid finns vid min sida o stöttar mig!

   

Nu blir det snart sängen så man orkar med morgondagens alla bestyr!


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards