Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

Järneld

Av lemon - 18 augusti 2010 21:48

Det blir camping denna helgen!!! Lycklig! Älskar att campa!! Och Stockens camping var ju helt underbar och det är oxå dit vi beger oss på fredag, med bror o hans dejt/tjej/flickvän/whatever Camilla. Ska bli skoj, skönt o mysigt och jag ser fram emot det. Imorgon har jag alltså fullt upp igen med att packa husvagnen och tvätta upp div kläder som kan tänkas behövas. Det ska tydligen bli skapligt väder men man behöver ändå en hel del ombyten. Happy, happy, happy!

 

Trots packning o tvätt kanske jag kan hinna med någon liten cache oxå... =) Idag hittade jag bara en... Var inte ute så länge men på ett av ställena jag besökte fick jag åka tomhänt pga mugglare (människor som inte är geocachare), det  är lite av grejen, söka i hemlighet. Jag har dessutom lagt ut en egen cache idag. Nu ska den bara bli godkänd oxå vilket kan ta upp till 3 dagar, sedan är det bara för andra cachare att leta.


Det är en av sakerna jag ska göra på kusten, ge mig ut o hitta minst en cache. I vissa utav dessa lådor kan man nämligen hitta små resenärer som ska flyttas från cache till cache och jag tog en i en låda häromdagen med tanken att jag ska flytta den till kusten. Man kan följa denna resenär som kallas "Travel bug" och just denna har varit lite överallt i världen. Det var inte alls längesedan den kom hit till Sverige och nu ska jag alltså flytta den till Orust.


Idag kom dödsannonsen på Richard ut... Jag hade nästan lyckats förtränga det hemska men nu blev jag ju påmind igen. Blev lite ledsen i ögat då jag läste annonsen eftersom det så väl beskrev hur han var som person... "Alltid glad, ville alla väl, spontan, livsnjutare.... Hoppas nu att ditt hjärtas oro funnit frid". Nästan exakt samma ord som jag använt mig av i ett tidigare inlägg... Begravning blir det nästa torsdag, något jag tänker på med blandade känslor. Ska bli skönt att säga Adjö på ett värdigt sätt men det ärpå tok för tidigt. Han blev ju bara 30 år.... Jaja, det är som det är och inget man kan påverka...

 


Richard



Blir lite trött på dagis nästan varje dag nu... =( Liam ligger lite högt på förmiddagarna och jag har då sagt till personalen "Använd bolusguiden"!!! Jag har gått igenom med dem vad det är, hur man gör och flera gånger lotsat dem genom telefonen men ändå gör de inte det.


Bolusguiden är: Om Liam ligger på ex 12,3 så går man in i bolusguiden i pumpen och lägger in hans bs där, sedan "undrar" pumpen hur många kolhydrater han ätit o där skriver man 0 och därefter föreslår pumpen hur mycket insulin han bör få för att komma ner till MÅLET som är 5,6 mmol/l. Svårt??? Nej, men ändå så gör de inte detta. När jag hämtade honom idag så sa de "Han låg på 14 innan lunch..." "Jaha, kollade ni med bolusguiden då?" "Nej..."


Vad säger man? Jag blir inte ens arg längre, bara trött o uppgiven. Hur ska vi få ner hans hba1c om dagis inte gör som jag ber om? Nu på sommaren går det ju ändå an, då är han ju hemma mer än han är på dagis, men snart blir det långa dagar på dagis och han MÅSTE ligga bättre i sitt bs... Suck, suck, suck!!!


Nu en kopp kaffe till o sen dags att tänka på refrängen så man orkar med morgondagens alla bestyr!


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards