Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Well, well, well...

Av lemon - 23 augusti 2010 18:03

Helgens förlopp:


Fredag: Stressade iväg till Orust när Putte kom hem från jobbet. Anlände till campingen kl 20.40 Medan jag gav killarna kvällsmat satte Putte upp förtältet o sedan satt vi hos Stefan (min bror) o Camilla o Arne o pratade skit, drack lite cider o spelade yatsy. Kom i säng ganska sent...


Vaknade kl 6.15 med svetten rinnande och en sprängande huvudvärk. Inte riktigt vad jag längtade efter... =( Gick upp o tryckte i mig migräntabletter o gick o la mig igen o när gossarna vaknade vid 8-tiden var huvudvärken nästan borta. Så skönt! Sämre var det med Arne o Camilla som båda hade ont i magen.


På dagen när gossarna sov åkte jag o Putte iväg o plackade tre st cachar. Bra att ha barnvakt ibland! =) Fick ta en tur till Ellös oxå o fixa medicin eftersom Puttes magkatarr gjorde sig påmind så nu hade vi tre stycken med ont i magen i gänget. Tillbax på campingen så kom mamma o Börje. Vi fixade käk, grillad lax..., o intog detta i förtältet. Camilla blev bättre i magen medan Arne bara blev sämre... Efter middagen var det dags för en runda minigolf, alltid lika roligt!


Därefter var det dags att vänta på ambulansen... Arne var jättedålig! Diagnosen fick vi dagen efter; Njurstensanfall! Skönt att det inte var värre i a f.


På kvällen hade vi kräftskiva i tältet o sedan kortspel till tidiga morgonen. Tror vi kom i säng vid 3.30 Mamma o Börje hyrde en stuga så de slapp åka hem de oxå. Riktigt trevligt!


Söndag = hemfärd! =( Ville inte alls! Som vanligt...


Hade tänkt o dela med mig av lite bilder på hela kalaset men då de flesta av någon anledning blev suddiga så struntar jag i det.


Men lite glädje var det i alla fall med att komma hem. Tosca verkade underlig... Jag sa till Putte att vi måste låta henne vara inne inatt för jag trodde att det kanske kunde komma bebisar. Putte skulle upp o jobba så jag bad honom väcka mig ifall det hade blivit kattungar eller om hon höll på att föda. Putte försov sig o gick inte upp förrän 3.30 men väckte inte mig så det hvar alltså falsklarm... =( Gick upp kl 7.30 imorse o då låg det tre små luddiga liv o mös hos stolt mamma Tosca. Efter att Putte gått till jobbet kom Tosca upp o kröp in under mitt täcke. Jag tänkte att "Visst, vill du föda där så gör det då" men hon gick o la sig i bädden jag gjort iordning åt henne o födde i sin ensamhet. =( Kändes sådär bra, jag hade velat vara med. Det blev som jag sa tre stycken men troligtvis kommer bara två att överleva. Den tredje är väldigt liten, slö o kall... Jag lägger den intill Tosca hela tiden men den lyckas inte bli varm. Jag har försökt få den att äta men den är för svag för att ta tag... =( Naturen kommer att få ha sin gång angående denna lilla kisse. "What's meant to be..." Känns inte heller jättebra... Men de andra två mår bra. De är större, piggare o äter o sover hela tiden precis som bebisar ska göra! =)


Snart dags att hämta Sara från hennes första skoldag som gymnasieelev. Ojojoj, vad tiden går.... Gymnasiet va?! Ska bli kul o höra hur det har gått. Först lite kaffe o en liten puss på kattungarna!


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards