Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

Begravning

Av lemon - 24 augusti 2010 23:07

Idag har vi haft en liten begravning för kissemissen som föddes igår morse och dog igår kväll. Han låg mest hela dagen o väntade på döden, för svag för att äta. Jag försökte flera gånger att få honom att börja dia och ett par gånger tog han tag men var för svag för att suga. Han dog i mina händer... =( Riktigt ledsamt. Jag lade honom i en handuk, ihopkurad som en liten boll precis som att han sov och idag begravde jag, Hampus o Liam honom. Hampus o pappa ska göra ett kors till kissen i helgen. Visst ser det ut som han sover på bilden?

 



Mer begravning blir det på torsdag då Richard ska begravas... Phu, jobbigt! Hoppas att det räcker med ledsamheter sen!


Nu börjar jag bli riktigt nervös... På måndag ska jag börja skolan, högskolan... Kan knappt fatta att det är sant! Jag, högskola???!! Haha, ja, lite skrattretande är det allt med tanke på att jag alltid varit familjens rebell o svarta får. Fulltatuerad o fullpiercad (inte nu längre), men man ska passa sig för att döma hunden efter håren!


I veckan ska jag förbereda inför skolstarten med diverse klädkontroller, pojkarnas kläder ska kollas igenom. Har ju redan börjat men det finns mer... Suck. Vill ha allting iordning innan måndag. Imorgon ska jag dessutom ut o handla. Lönedags o det ska bli skönt att fylla på kyl o frys lite grann. Det har blivit riktigt utplockat nu pga uteblivna skattepengar. Tack o lov kommer de i september så man kan bli av med div räkningar. Hatar när de samlar sig i travar!! Men sommaren har inte varit rolig ekonomiskt sett med tanke på att jag inte fått ett enda öre sedan i slutet på maj o då bara 4500 :-. Jaja, snart ett minne blott!


*gäsp* Börjar bli trött men kan inte gå o lägga mig... Jo, det kan jag men då får jag ställa klockan på ca 2 för att ta hand om brödet. Jag bakar bröd! Kom på kl 23 att jag kände för det och det är andra brödet för dagen. Har även bakat ett glutenfritt bröd idag som blev riktigt bra. Det är lätt att glutenfritt bröd blir torrt och kompakt men detta blev väldigt luftigt tack vare ganska mycket fiber husk!


Nämen vet ni va, vad trökigt det var att skriva!!! Blää! Nu ska jag ta en kopp kaffe o spela lite Betapet!


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards