Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 5 september 2010

En ruggigt bra helg, so far...

Av lemon - 5 september 2010 08:17

I fredags lämnade vi killarna hos Mini och begav oss sedan ut på lite cache-jakt. Hittade fyra stycken. På vägen hem stannade vi hos Tina o P-A o tog en kopp natta-kaffe o pussade på deras nya kattunge. Den var så söt att jag ville smuggla med mig den hem. Vill jag förvisso med alla kattungar... :/


På cache-jakten sprang jag på ett mindre hav av kantareller så det var bara att ta av mig tröjan o plocka i den, inte kan jag lämna kantareller åt slumpen inte, så väl hemkomna blev det kantarellrensning o sen kvällsmat. NamNam!!!


Satt sedan o väntade på att klockan skulle gå eftersom jag skulle hämta Sara mitt i natten från en fest. Jag skulle hämta henne 2.30 men vid 1.30 skickade jag ett mess o frågade snällt om jag fick hämta henne nu eftersom jag var såååå trött. Det fick jag. Skönt. Belägrade bädden vid 3-tiden.


Lördagmorgon, upp vid 9-tiden och vid 11-tiden gav vi oss ut på cache-jakt igen. När vi kom hem vid 16-tiden hade vi hittat fem nya cachar. En hel del promenerande och en hel den underbara platser att upptäcka. Både ruiner, ortoceratiter och vattenfall. Att vi gick fel vid ett tillfälle o tog någon kilometers omväg gjorde inte så mycket... Är ganska mör i benen idag kan jag lugnt säga.


Bratteforsfallet


 

Stenbrott


 

Trolmens hamn


 

Trolmens hamn


Fick sedan besök av P-A o Albin. De lånade vårt GameCube o lämnade sitt Nintendo64 så kvällen igår tillbringades för min del framför tv-spelet. Bara älskar att spela Zelda!! Hoppas att jag har tid, lust o ork att varva Majora's mask denna gången...


Idag söndag, sista barnlediga dagen ska jag o mannen i mitt liv åka till Trolmen o spela bingo! Trevligt söndagsnöje! =)  


CYA!

 
 
Vicke

Vicke

5 september 2010 08:46

vilka härliga bilder, ha en fin dag nu

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

lemon

5 september 2010 08:50

Tack! =)

 
Ingen bild

bimbi

6 september 2010 14:20

vilka vackra bilder, jag älskar naturen, man blir så lugn inombords och det luktar så gott i naturen. Jag har varit i skogen i dag och kanske jag åker en gång till. Skogens guld ska inte få vara kvar, den vill jag ha.

lemon

6 september 2010 20:39

Jag kan ta lite svamp. Nu vet jag vad jag ska ha den till! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards