Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Ibland händer det lite för mycket...

Av lemon - 26 september 2010 19:48

Ja, detta har varit en väldigt händelserik vecka.


Det är mycket på gång i skolan. Denna veckan ska delkurs1/2 avslutas och vi har ett examinerande seminarium, två enskilda inlämnings uppgifter och en grupputvärdering. På onsdag börjar delkurs 2 med allt vad det innebär.


I torsdags krockade jag på väg hem från skolan... När man kommer på en stor väg och det kommer ut en bil från en mindre väg så hajar man ju alltid till o tänker "Ser du mig?". Så var det och bilen som kom stannade men körde sedan ut rakt framför mig. Jag nitade och väjde så gott jag kunde men det small i alla fall. Bara plåt skador men min älskade lilla "Hynda" rullar nog inte mer... =( Det enda positiva med denna smällen är att det inte var mitt fel! Det känns väldigt bra. Polisen sa att jag gjorde helt rätt! Hela torsdagkväll tillbringade jag på sjukhuset tillsammans med den andra bilens förare. Vi hade båda lite ont i nacken o ryggen och även om vi inte var i direkt behov av läkarvård så är det bra att få det dokumenterat. En röntgen konstaterade att vi båda hade småblödningar i nacken. När vi blivit friskförklarade bjöd de mig på McDonalds innan de körde mig hem. Tur man krockar med trevliga människor! =)  


här ser mina fina bil ut i dagsläget... =(


I fredags var det inlämning av vårt grupparbete om sociala perspektiv och om socialpsykologins historia. Vi hade 7 minuter till deadline när vi lade det i lärarens fack. Därefter var det dags att bege sig hemåt. En kurskamrat, Bhavini, var snäll o hjälpte mig att köra hem hyrbilen, en splitt ny Renault Clio, Inte faaan vill jag lämna tillbaka den!!!

 

Våra fina översiktskartor


 

Hyrbilen... Vill behålla!!! =(


Igår, lördag, hände inte så mycket men idag har det hänt desto mer!


Jag o Sara har varit ute på geocaching med 4hjulingen. Attans vad skoj det var! Den första cachen vi tog var en multicache vilket betyder att de koordinaterna man har bara leder till en ledtråd som i sin tur leder vidare till "skatten". Man skulle leta "där vågorna rullar in"... Första koordinaterna ledde till ett ställe där det stod nya koordinater. De nya koordinaterna ledde till ett ställe som var MYCKET blött och när vågorna slog in blev man väldigt blöt. Sara fixade detta genom att offra sig o ni ser på bilderna vilken upplevelse det blev för henne.... Hahaha, tack min lilla gumma, för hjälpen!

 

Sara på väg ner till gömman. Det ni ser under henne är vatten...


 

Sara efter sin blöta klättring =)

 

Sara softar på en klippa

 

Ett avckert vattenfall på ett annat ställe där det fanns en cache


Och tack för att du följde med mig idag, Sara, jag tycker vi har haft det jätte mysigt! Älskar dig, tjejen!


Det slutade med 4 stycken tagna caches idag.


Nu ska jag sätta mig o pluga eftersom det är seminarium o grupputvärdering imorgon...


CYA!

 
 
ammii

ammii

26 september 2010 22:07

jättefin blogg!
kolla gärna min :)

http://linneaamelie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annica Gustavsson

27 september 2010 09:46

Skönt att det verkar ha gått bra med alla inblandade trots allt. Saker går ju alltid att ersätta! ;-)

lemon

29 september 2010 20:35

Ja, det sa jag oxå till henne jag krockade med. Bara materiella ting! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards