Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2010

I fucked it up - BIG TIME

Av lemon - 2 oktober 2010 22:22

Hahaha, ja, så kändes det i alla fall tidigare ikväll. Nej, inte riktigt så illa men...


Idag var vi bjudna på 110 års kalas till min bror och hans käresta. Massa folk var det och jättetrevligt. Även Citas släkt var med och det är sannerligen inte ofta man träffar dem. Så idag var det en salig blandning av spanjorer och svenskar. De bjöd på förrätt, huvudrätt och efterrätt och fri dryck. Det var den biten som jag gjorde bort mig på.... Jag körde.... Ähum... Hur kommer det sig att det alltid är trevligt att dricka vin/öl till maten då man är i sociala sammanhang när det mycket sällan händer hemma? Jaja, det var Puttes tur o dricka idag så... Gossarna var jätteduktiga och inte förrän klockan var närmare 20 började de balla ur o sprang omkring som yra hönor. Då var det dags att bege sig hemåt. Det bästa med hela kvällen var i alla fall att få dansa, gosa, pussa och lukta på min 8 månader gamla brorsons son Alvin. Ujujuj... farligt, farligt. Sa till min brorson Henrich att vill han ha barnvakt ställer jag upp direkt. Snällare gosse får man nog leta efter.


Näst bäst idag var att Peter (Citas måg) och min bror Stefan, o även Peter o Sara var uppe o sjöng karaoke. Kul, kul. Trodde aldrig att Stefan skulle sjunga karaoke! Nu hade han visserligen ett antal öl innanför västen så det kanske berodde på det?! Hade vi inte varit tvugna att åka hem så sa Putte att han kanske kunde tänkt sig att gå upp o sjunga han med! DÅ har det gått bra långt! Hahaha, så synd att  vi var tvugna att åka! =(

     

Ingen vidare kvalitet på bilderna men man ser i a f att det är Peter o Stefan + Pter o Sara

Förmiddagen spenderades med att städa. Välbehövligt och så skönt när det är gjort.


Nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på här på kvällningen men jag ska i alla fall fortsätta att smutta på mitt vin.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards