Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

Live-sände sitt självmord...

Av lemon - 13 oktober 2010 20:35

Jag hörde talas om detta redan i måndags men brydde mig inte om att kolla efter det. När Sara nämnde det idag så började jag kika lite.... 


Marcus Jannes, 21 år, startade en ny tråd på Flashbacks forum där han skrev att han tänkte ta livet av sig och dessutom live-sända det via en ftp-server. Han startade tråden kl 11.50 och kl 13.13 skrev han "Alright, lets do it". Efter det skred han till verket och alltihop blev filmat. I tidningarna står det att polis var på plats efter 20 minuter men om man ska tro flashbacks forum så hann klockan bli 14.05 innan snuten kom o påbörjade HLR, något som var alldeles försent, såklart! Alla filmklipp är bortplockade nu men jag hann, på gott o ont, se den... En otäck film, jävligt otäck!!!


Detta är hans första inlägg på forumet:


Har bestämt mig nu för att ta livet av mig genom att hänga mig.
Har testat lite att strypa mig själv och hur det känns.
Tog lite smärtstillande för några minuter sedan (100mg dexofen och 1500mg paracetamol), väntar just nu på att det ska börja verka.

Har satt på min webcam med ett program som gör en dump varannan sekund och slängt upp en ftp där bilderna hamnar, kommer posta IP:Port och inloggningsuppgifter innan jag genomför det.


Så här svarade han då någon ville att han skulle berätta om sitt liv:


Jag är en kille på 21 år.
Jag har ett bra liv, pluggar i min egen takt, egen lägenhet, bra inkomst från försäkringskassan (aktivitetsersättning + bostadstillägg).

Har aspergers syndrom / högfungerande autism.
Är överdrivet sårbar (känslomässigt)...
Har rätt dålig social förmåga vilket gör mig till en något ensam person.

Tycker att jag har haft en bra uppväxt trots mycket krångel i skolan.

Makes no sense att jag vill ta livet av mig? Nä jag vet 


Någon tyckte att han skulle skriva något till sina anhöriga åtminstonde och det gjorde han... Han skrev ett kort adjö på Fb. Finns oxå publicerat på Flashback...


Det är så jävla tragiskt det här och jag blir uppriktigt ledsen och jävligt rädd! Rädd eftersom jag funderar på vad som kommer att ske härnäst... Folk vill ju alltig överglänsa, menar jag. 


Fy fan!


R.I.P Marcus Jannes!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards