Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

Koncentrationen svek mig

Av lemon - 14 oktober 2010 21:33

Tog tag i kurslitteraturen efter ett antal koppar kaffe i morse men kom bara två sidor innan jag gav upp. Tankarna bara fladdrade iväg o det var komplett omöjligt att koncentrera mig på det jag läste. Tankarna var inte heller trevliga då de handlade om 21-åringen... Funderade på hur jag skulle få bort tankarna och kom på att en promenad borde hjälpa. En promenix o en ljudbok kanske...?


Men Nej, jag kom på något mycket bättre, Cachejakt! Tänkte ta en o sen hem o fortsätta plugga. Jag hade två och en halv timme på mig innan Liam skulle hämtas så det var ju inga problem, jag hade lätt hunnit - OM jag inte gått vilse på väg tillbaka... Suck, suck, suck! Jag gick o gick o gick o kom tillslut ut ur skogen låååångt ifrån bilen! pNär jag kom hem var det bara 45 minuter kvar till Liam skulle hämtas så det blev inget läst nu heller!


På sjukhuset var det godare nyheter än jag hade väntat även om de egentligen är långt ifrån goda! Hans hba1c låg på 7,1 och har i o f s gått ner 0,1 men det är ändå katastrofalt! Och tack vare att han löigger på över 7,0 i hba1c så ska vi tillbaka om ytterligare en månad. Amnnars är det var 3e månad som gäller. Bra att det är täta kontroller när allt inte stämmer men det är inte roligare för det!


Bestämde oxå med diabetessköterskan att jag ska be rektorn kontakta dem för att boka ett möte med nya personalen i januari eller februari. Då ska även dietisten vara med så att nya dagispersonalen får lära sig rätt från början. På hans nuvarande dagis har det hänt att de sagt "Ja, idag har han ätit jättebra, massa köttbullar och ägg" (bara ett exempel) och det är något jag skiter fullkomligt i! Jag vill bara veta hur mycket kolhydrater han ätit!


Usch, tappade lusten att skriva mer nu! 


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards