Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

Gör om, gör rätt

Av lemon - 18 oktober 2010 07:20

Igår kväll, vid 21-tiden, satte vi fart o möblerade om i hallen på 2a våning. Vi hade ställt upp ett skrivbord där som jag skulle kunna sitta o plugga vid. Problemet var att jag aldrig satt där. Funderade inte så mycket på varför men häromdagen kom jag på det... Jag hade suttit med ryggen mot trappan. Mycket obehagligt. Så nu har vi ändrat, gjort om o gjort rätt, så att skrivbordet står så att jag ser trappan. Tror det blir bättre nu och att jag faktiskt kommer att kunna sitta där o plugga. Skönt med en egen liten vrå men det är ju viktigt att man kan slappna av o det går inte om jag hela tiden måste oroa mig för att någon ska komma upp bakom mig. Sitter med hörlurar på o lyssnar på musik så jag hör inte om det kommer någon heller...


Idag ska vi i alla fall fortsätta göra iordning där uppe. Fixa sladdar, blommor o belysning, damma o dammsuga. Ska bli skoj. 


Har en liten, liten förhoppning om att vi ska hinna ta en cache idag oxå. Får väl se vad maken säger när han vaknar. Skönt att komma ut lite och dessutom ett roligt mål. Roligare än att bara ta en planlös promenad.


Igår hade jag o Liam en riktigt mysig dag. Jag o Liam var själva hemma medan Putte o Hampus var hos Flasse o hjälpte honom att lägga tak. Sara var ju hemma med men det märker man inte... Hon sover till sena eftermiddagen. Gottegris!! =)


Ja, just det, en sak till som händer idag: Hemtantamen kommer ut! Spännande!!


Nu, lite mer kaffe så man piggnar till och kan ta tag i dagen!


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards