Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Nöjd

Av lemon - 27 oktober 2010 00:14

Har inte hunnit/haft lust att blogga på ett tag men det innebär knappast att det inte hänt ngt.


Jag har skrivit, läst och formulerat på hemtentamen och börjar sås akteliga bli färdig. Nu återstår endast en fråga och den har jag två dagar på mig att besvara så det känns ganska lugnt. Det är ganska svårt dock... Som jag sagt tidigare är boken på engelska och att omformulera det på ett bra sätt till svenska är sannerligen inte det lättaste. Dessutom är det inte världens enklaste saker som ska förklaras... Beroende/oberoende variablar, korrelationsstudier, overjustification effekt, Coveration Model osv. Intressant o kul men svårt!


I lördags hade vi en mycket trevlig afton. Min bror och hans dejt/tjej kom hit på eftermiddagen. Vi åt god mat, drack lite vin och spelade spel. Mamma kom hit en sväng också. Putte o Stefan badade i badtunnan och tog till o med ett dopp i den stora poolen. 4 grader varmt var det i den. Brrrr!


Fick veta av dagispersonalen idag att jag kanske borde omvärdera D som är en av dagispersonalen på Hampus dagis. Jag har tidigare sagt att jag kommer att protestera högljutt om hon ska ansvaret för Liam då han flyttats över men fick alltså veta idag att D är väldigt, väldigt noggrann. Att hon har ett sätt som inte riktigt passar mig får jag helt enkelt släppa och ge henne en rimlig chans. Hon verkar väldigt virrig och det är därför jag inte har velat att hon ska ha hand om Liam men om hon nu är så noggrann så har jag egentligen inget att invända. Det kanske blir bra i alla fall till slut?! Nuvarande dagispersonal har lovat att de inte kommer att släppa över Liam innan de ser att nya dagiset kan ta hand om honom på ett bra sätt. Blir nästan lite rörd... Gulligt sagt och tänkt av dem! =) Allt fungerar jättebra med dagis nu, har gjort ett bra tag och jag är supernöjd och känner mig trygg med att han är där.


Kan en femåring ha migrän? Jag tror nämligen att Hampus hade det igår. Han vände och vred sig, kved, gnydde och mådde illa samtidigt som han tog på vänstra sida av huvudet och sa att han hade ont i huvudet. Jag kände igen mig väldigt väl i hans beteende då jag haft riktigt kraftiga migränanfall men är han inte lite liten för migrän? Kan man verkligen ha det när man är så liten? 


Nu ska jag sätta mig och läsa kapitlet inför den sista frågan på tentan och sedan blir det sängen!


CYA!

 
 
Ingen bild

bimbi

28 oktober 2010 15:42

det kanske går bra med liam på det nya dagiset, jag tycker att det verkar jättebra. gratulerar för alla fina tentor. hoppas att det håller i sig.Själv håller jag på o arbetar ihjäl mig, krattar löv, städar hela övervåningen, tvättar gardiner och allt målade, t.ex runt fönster och dörrar. Jag har ont överallt, men man får vara glad att man kan jobba.hej då vi hörs.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards