Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Karius o Baktus

Av lemon - 3 november 2010 18:14

Min kära make har idag varit hos tandläkaren. Kunde riktigt känna hans ångest innan han kom iväg men efter att ha gått med tandvärk ett bra tag var det dags att ta tag i problemet och han kom hem en tand fattigare. Karius o Baktus hade riktigt frossat i den bissingen. =) Och Puttis med tandläkarskräck behöver inte gå dit på ett bra tag! Knappt 800 riksdaler kostade det att bli av med underverket och med tanke på att han inte ens var hemifrån en timme så borde man satsat på att bli tandläkare. Vilken timpeng! 

  

När jag letade efter en bild på sötisarna Karius & Baktus sprang jag på en annan bild. HUA!!! Jag lär sköta mina tänder även fortsättningsvis i alla fall! Brrrr! Hur F*N kan det bli sådär??? Vad har man gjort med sina tänder (eller inte gjort) för att det ska bli så illa?

  


Efter det åkte vi till Götene och inhandlade två krattor, en var till Hampus o Liam, och satte sen fart o kratta lite. Iddes inte kratta någon längre stund men tycker det är en ganska trevlig sysselsättning - en stund! Lite terapi! 

  


Imorgon ska jag till Skövde o köpa vinterpjux till odjuren (Ja, Hampus o Liam alltså =)) och en ny mössa till Liam. Får se om jag kan hitta någon snygg jacka till mig med. 


Hmm... Det kom ett brev häromdagen från banken om att det blir nya räntevillkor på huslånet from 1 december och då har man ju ett antal olika val att göra. Man kan binda det på 3 mån, 1 år, 2 år, 3 år, 5 år, 8 år, 10 år eller 5 år med räntetak. Vad F*N ska man välja då??? Ju längre bindningstid desto högre ränta... Det fick bli 8 år och en ränta på 4,59%. Inte så illa pinkat men en viss skillnad mot 3-månadersräntan som ligger på ca 2 %... Nåja, tur man kan rådfråga eliten (banken) innan man bestämmer sig för hur man ska göra.


Var på första föreläsningen i den nya kursen, Psykologins grunder, igår och för första gången höll jag verkligen på att somna. Ganska intressant. om än lite för mycket info, men föreläsaren talar så fruktansvärt enformigt, entonigt och tråkigt att det är svårt att lyssna hela tiden. Fick smått panik när jag kände att ögonen var omöjliga att hålla uppe och det hjälpte inte hur mycket jag än ändrade ställning eller försökte anstränga mig, anteckna mer osv. Det gick bara inte. Tack gode Gud för korta kaffepauser i de lägena. Ja, det handlade i alla fall om hjärnan och sk Neuropsykologi och jag helt kallt konstatera att neuropsykologi är inget för mig! =) 


Ikväll blir det mys med bästaste maken i soffan framför Grey's anatomy. Lite kex, ost o vin blir det oxå. MyyyyS!!! Älskar myskvällar!

  


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards