Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Ångest, stress o lite panik

Av lemon - 14 november 2010 07:34

En ganska händelserik vecka har passerat. Ska försöka sammanfatta det hela lite...


I onsdags rullade det ner en bil på vår framfartsväg och jag o Putte strosade fram för att kolla vem det var. En fullkomligt okänd karl satt i bilen... Det visade sig att han var geocachare och skulle ta en cache som ligger här i närheten. Kul! Blev stående och prata en stund och det slutade med att vi bjöd in honom på kaffe. Han blev kvar i ca 2 timmar och vi fick en hel del tips på hur man ska lösa "Mystery-caches". Välkommet som bara den!


I torsdags åkte jag o Hampus till Lidköping och gjorde Tosca mindre kvinnlig! Skönt, inga fler kattungar även om det är det sötaste och gulligaste som finns. Idag är det söndag och nu är hon som vanligt pigg o alert. Önskar att hon ville äta lite mer bara eftersom magen är alldeles insjunken på henne... =( 


I fredags var det en lycklig Hampus som hämtades från dagis. De har ett gosedjur på dagis som får följa med alla barnen hem och en dagbok där man ska skriva vad Findus (gosedjuret) och barnen har gjort och i fredags var det Hampus tur att ta med sig Findus hem.


Innan jag hämtade Hampus så var jag på Liams dagis o hämtade honom och pratade då lite med dagispersonalen. Det är ett par incidenter som hänt som gör att det känns sådär bra att lämna Liam till vissa utav dem. Bl.a har de "hackat" honom i fingret då hatten på blodsockermätaren inte satt på, de har glömt att ge honom hans lunchbolus med resultatet att han blev hög och i fredags glömde de att ge honom hans frukostbolus. När de en timma senare upptäckte detta så låg han på 13 och bolusguiden föreslog 0,8 E för att få ner honom. Då gav de honom 0,8 E PLUS den missade frukostbolusen 2,0 E. Resultatet blev naturligtvis att han var jättelåg hela förmiddagen. Suck... Jag sa till personalen att jag kände mig orolig när dessa två personal hade hand om honom och fick då veta att de kände samma sak. På tisdag ska de prata med dem och själv knallade jag ner till Rektor T och berättade. Hoppas att det blir bättre efter detta... Passade även på att ge lite beröm eftersom en av personalen blivit otroligt duktig. Hon har vuxit jättemycket i mina ögon bara de senaste veckorna och detta berättade jag för Rektor T... Inte bara ris alltså! =)


Igår (lördag) åkte vi till badhuset i Skara och hade en mysig dag. Till o med Sara följde med, det trodde jag aldrig. Gossarna hade jättekul och allt var toppen - tills Liams pump gick sönder.... Det ska vara vattentät men så var det inte. Här står vi alltså mitt på lördag eftermiddag utan pump... Hade jag kunnat hans basaldos i huvudet hade vi kunnat koppla in hans gamla pump men eftersom jag inte kan den i huvudet och inte har den nedskriven någon annanstans än i pumpen så fick vi använda sprutor... Inte första gången vi sätter sprutor på honom men det var första gången vi använder Lantus, långtidsverkande insulin. Efter diverse samtal med diabetesavdelningen på KSS så fick vi veta hur mycket han ska och när... Kändes inte alls bra! Men nu är det söndag morgon och det har gått riktigt bra! Han avskyr dock att få sprutor... min stackars lilla kille. Som om detta inte var nog så hade han världens känning igår. han slog sitt bottenrekord... Tidigare har som lägst varit nere på 1,9 men nu låg han på 1,6... Ojojoj, vilken panik jag fick! Han var väldigt matt och medtagen men repade sig som tur var ganska kvickt! Phu!!


Nu är det dags att ge gossarna lite frukost så att vi kan ta med frukostbrickan upp till far på hans dag! Han får naturligtvis sovmorgon, frukost på sängen och en present när det är Fars dag! Precis som Sara fick i tisdags då hon fyllde 16 år... 16 år (?!) .... Fattar inte var dessa åren tagit vägen! Hon blir myndig om 2 år...Ojojoj...


CYA!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards