Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Bra vs skräp

Av lemon - 18 november 2010 19:24

Vette fan vad som vinner denna veckan, bra eller skräp...


Började i måndags med att jag lämnade Liam på dagis utan pump. Enda skillnaden mot i vanliga fall var att de var tvugna att ge honom insulin i sprutan istället för med pumpen. Borde inte vara några större problem eftersom jag haft otaliga utbildningar med dem ang sprutan och de har dessutom använt den massor av gånger tidigare...


Men en timme efter lämning ringer en helt hysterisk och nästan gråtfärdig personal och tycker att det är alldeles för mycket jobb, hon blir så osäker, en av dem har facklig kontakt som hävdar att jag inte kan tvinga dem o ge sprutor mm, mm. Hon ville att jag skulle hämta honom, om inte direkt så i alla fall tidigare. Jag sa att jag har ingen aning om när jag får någon ny pump så.... Jag kan ju inte ha honom hemma tills ny pump kommer?!

  

Efter många om och men lade vi på efter att jag lovat o hämta honom tidiagre. 10 minuter senare ringer hon igen, ännu mer hysterisk och säger att jag är tvungen att komma dit, hon kan inte ge honom insulin eftersom hon inte får sprutan att fungera.... Tur att jag inte har ngt jobb, säger jag bara!!! Så jag åkte dit och visade IGEN hur sprutan fungerar. Resten av måndagen tillbringade jag med att försöka få tag i någon som kan tala om vad som gäller; Måste de ge honom spruta eller inte? Har inte lyckats få svar på det ännu.


Tisdag var min födelsedag, 27 år. =) Blev väckt av hela familjen kl 6 med sång, presenter o kaffe. Myyyys! Av Sara fick jag en ljusstake som hon gjort själv och som jag försökt tigga till mig tidigare eftersom den var så fin. Av Putte, gossarna o Sara fick jag ett Nintendo 8 bit! YeeeS! Har velat ha ett sådant läääänge och nu fick jag det men tyvärr var det spelet jag helst ville ha restnoterat. Älskar spelet Metroid... Men det kommer snart hoppas jag! Än så länge har jag bara Super Mario men det är inte illa pinkat det heller...

  


Onsdag var en pluggdag hade jag tänkt men vaknade med migrän. Är så j*a trött på att ha migrän!!! Lämnade gossarna på dagis o åkte hem o la mig efter att ha tagit en migräntablett. När jag vaknade var huvudvärken borta men jag var jättetrött. Trodde jag sovit ngn timme och fick en smärre chock när jag tittade på klockan, 12.13 WHAT??? Hela dagen juh!!


Blev lite plugg i alla fall men jag hade hoppats på att hinna längre. På kvällen blev jag måttligt irriterad på min grupp i skolan. Vi hade bestämt att träffas idag (tors) men en i gruppen är sjuk och frågade om vi kunde ses på fredag istället. Eftersom vi inte bestämt någon gruppträff då så har jag planerat in annat, vilket jag oxå talade om. Ingen kom fram till någonting på hela kvällen och till slut blev jag så irriterad att jag sa "Fine, jag kommer att finnas i Göta salen fr ca 9.30 Den som kan/vill arbeta kan ju ansluta sig." Tycker det är självklart att vi håller oss till de tider vi sagt även om någon är sjuk?! 

  


Jag trodde jag skulle bli ensam i Göta salen idag men faktiskt så kom tre stycken av fem, så vi blev en grupp på fyra och vi fick gjort det vi skulle. Det tog ca en timme. Skönt att ha det avklarat.


Därefter tänkte jag bege mig hemmåt men ack vad jag bedrog mig... Satte mig i bilen o rullade iväg och kände ganska snart att ngt var skumt. Japp, punka!! Putte var inte i närheten, det gick inte att köpa ett reservdäck på tub eftersom jag kört 20 meter på det, Flasse hann inte komma så efter många om och men gjorde jag ett försök själv. Har inte bytt däck sedan jag körde folkrace för 20 år sedan och det var ingen munter Sussie som stod där kan jag lova! När jag som bäst försöker fippla under domkraften kommer det en karl gående och jag log uppgivet o frågade om han kände sig manad... =) Jodå, han gjorde ett försök han oxå men gav upp eftersom muttrarna är åtdragna med mutterknack! Va fan gör man nu då??? Som sista alternativ ringde jag assistanskåren och blir illa tvungen att pröjsa 1200 kr för att få på reservdäcket! Billigt.... NOT! Hade definitivt kunnat ha roligare för de pengarna.

  


Så om man ska sammanfatta veckan så ser det ganska tydligt ut som att Skräp vinner trots en bra 27 års dag. Fan, så tråkigt!


Nu ska jag sätta på lite kaffe o sedan kolla på Robinson följt av Criminal Minds!


CYA!

 
 
Ingen bild

Puttis

18 november 2010 20:18

Tur du har din älskade solstråle som lyser upp tillvaron för dig; nämnligen jag;) puss.

lemon

24 november 2010 13:02

Ja, det är tur! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards