Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Fan, så tråkigt!

Av lemon - 24 november 2010 22:21

Jag har egentligen lust att blogga nästan dagligen men det kommer ofta saker emellan och dessutom känns det inte motiverande när jag vet att ingen läser, då kan man ju lika gärna skriva privat dagbok på det gamla vanliga sättet? Alla säger, och även jag, ""Jag skriver för min egen skull" och det stämmer nog men bara till en ytterst liten del. Varför vill man annars ha läsare och kommentarer? Tror fan det att jag inte bara skriver för mig själv! Jag skulle vilja ha massor av läsare, vilket jag också hade ett tag. Då uppdaterade jag 4-5 gånger om dagen och hade varierande inlägg med både humor, bilder, fakta, nyheter och dagbok.


Så vad har hänt då? Varför numera lösenord? Jo, nu när bloggen är lösenordsskyddad kan jag tala om det. Inte ofta nuförtiden men ca varannan vecka får jag fortfarande vidriga kommentarer av min svärmor. Hon har inte våra mobilnummer, hemtelefonen svarar vi aldrig på (oavsett vem som ringer) och det gör att enda stället för henne att göra sig hörd är här på min blogg. Otrevliga, tykna, dryga kommentarer med både personangrepp och rent förtal. Jag blir arg varje gång men lovade mig själv för över ett halvår sedan att inte kommentera tillbax. Det har jag heller inte gjort och då trodde jag att hon skulle ge sig tillslut men det gör hon inte. Det bara fortsätter och mals på om skit om och om igen. Trots att jag inte nämnt ett ord om henne här på bloggen.... Kommentarerna jag får raderas direkt... Nja, först skickar jag dem till någon som har befogenhet att läsa dem efter som hon strider med min svärmor hon också,


Jag är tomd på ideer och vet inte hur jag ska få bort henne från min blogg. Har blockat hennes ip-nr men eftersom hon har mobiltbredband så varierar ip adressen och hon kan alltid kommentera. Har någon ett tips mottages det med tacksamhet.


Skakar av mig den tunga grå slöjan som alltid finns runt omkring då man pratar om henne och mår redan mycket bättre.


Nu, något roligt: Min Hampus fyller 5 år imorgon och det var en väldigt förväntansfull liten kille som gick o lade sig ikväll. På dagis ska han få bjuda på glass och på eftermiddagen kommer morbror Stefan, kusin Isabelle, Mommo o Börje o eventuellt Cita. Min andra bror kunde tyvärr inte komma.


Tänk... 5 år...Nästa år börjar han på förskolan och sedan blir det första klass. Tiden går såååå fort. Inget negativt med det egentligen men ibland skulle man vilja spola tillbaka till bebisstadiet och mysa där en stund innan man åter skickas tillbaka till den snabbgående nutiden... Lite flextid så!


Idag skulle jag fått tillbaka hemtentamen. Är riktigt nyfiken och det ska bli skoj med feedback. Jag är glad om jag slipper att komplettera... Fick i alla fall ett mail av läraren. Lärarna har 18 arbetsdagar på sig att rätta våra tentor. Om de behöver mer tid måste de ansöka om dispens hos en prefekt. Min lärarae fick dispens till 3 december vilket betyder ytterligare en hel veckas väntan. Trist!


Nej, nu är det dags att ta nattaciggen och sedan sova.  Eftersom det bara är 4 st som har lösenordet gör det inte ont om ni kommenterar lite! =)


CYA

 
 
Ingen bild

Fia

24 november 2010 22:57

Hoppas det räcker med ett litet =)

lemon

25 november 2010 22:27

Haha, det räcker Fia! Tack! =)

 
Mogens

Mogens

24 november 2010 23:06

Jag har följt bloggen ett tag, fast det är sällan jag kommenterar tyvärr.
Finns nog tyvärr inget effektivt sätt att stoppa svärmor tyvärr, det du kan göra är att kolla upp vilken leverantör av mobilt bb hon har och skicka ett mail till dom på abuse@operatören.se
och förklara läget, att hon förföljer er på nätet och hur hon beter sig, samt även ta med loggar på vad hon skriver och så. Då kan dom ev. stänga av hennes abbonemang, har hon kontant så får hon köpa nytt kort varje gång hon blir spärrad.
Hoppas det löser sig

http://lellebror.blogg.se

lemon

25 november 2010 22:26

Det kanske vore idé att prova... Hmm... Tack för tipset! Kram!

 
Ingen bild

Antonia

26 november 2010 07:06

Det låter inte roligt att ha en sådan svärmor! Va inte ni vänner förut? va hände? Allt löser sig säkert i sista änden. Lycka till!

lemon

26 november 2010 07:31

Tack! Jo, vi var vänner... Tills hon började snacka skit om både mig o Putte. Bland annat har hon sagt att jag skaffade Liam bakom ryggen på Putte. (Mer välplanerad kille får man leta efter, det kanske du minns? Du skulle ju få mina ägglossningstest! =))

Kallat mig heroinist, otrogen, lögnare m.m Ringde på fyllan halva nätterna igenom trots att hon visste att vi skulle gå upp kl 06... Ja, listan kan göras hur lång som helst, tyvärr!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards